فهرست مطالب

چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟

چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟ فیزیک مبحث به نسبت دشواری است که نیاز به ذهنی باز و رویکرد درست دارد. گره حل تمام سوالات فیزیک با هر سبکی، با هر داده ای و با هر خواسته ای به سادگی است، تنها کافی است در این درست مهارت لازم را به درستی کسب کرده باشید.خیلی از افراد از اساتید فیزیک موسسه کارنامه خرد، این سوال را دارند که چگونه فیزیک را 100 بزنیم؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید با ما همراه باشید.

در سال های قدیم که در آزمون سراسری سوالات فیزیک مطرح می شد، به این صورت بود که با حفظ چند فرمول و یک جایگذاری ساده به جواب چند تست رسید. اما در کنکور سال های اخیر که البته رقابت در آن بسیار شدید است و سوالات هر ساله بیشتر رو به مفهومی بودن می روند این روش ها کارساز نیست.

حل سوالات مفهومی فیزیک

همانطور که گفته شد، در قدم اول باید کتاب فیزیک به درستی مطالعه شود زیرا باعث می شود چهارچوب ذهنی شما شکل بگیرد. باید تمام مثال ها و نمونه سوالات را بعد از هر فصل حل کنید. در درس فیزیک همانند ریاضی لازم است تا دست به قلم شوید.

بعد از این مراحل می توانید از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید. نیاز نیست چندین منبع مختلف برای درس فیزیک داشته باشید، تنها درست است که بهترین کتاب برای 100 زدن فیزیک را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

درس نامه هر بخش کتاب کمک درسی را کاملا مطالعه کنید و بعد از آن شروع به تست زنی کنید. تست زنی در کنکور باعث می شود آموزش شما در فیزیک تکمیل شود پس تست زنی را به صورت آموزشی ادامه دهید.

بیشتر بخوانید :

معرفی بهترین کلاس آنلاین کنکور

کلاس آنلاین زیست کنکور

تصویر-چگونه-فیزیک-را-100-بزنیم؟-8545

نکاتی در مورد چگونگی مطالعه موثر فیزیک

از پایه قوی بخوانید!

فیزیک یکی از آن دروسی است، که دانش خود را از یک پایه اصلی به سمت بالا تشکیل می دهد. اگر فقط یک بخش از اطلاعات را از دست بدهید، ساختار می تواند متزلزل و ناپایدار شود، که می تواند در تمام فصل ها تاثیر گذار باشد.

به این ترتیب، مهم است که از پایه و به صورت رشته ای فیزیک را مطالعه کنید تا با تست های هر فصل همگام شوید، مشکلات را به طور منظم تمرین کنید و مطالب قدیمی تر را روزانه مرور کنید تا از حافظه محو نشود. در ادامه چند نکته مهم برای مطالعه فیزیک ارائه شده است:

فصل‌های کتاب درسی مربوطه را قبل از کلاس کنکور آنلاین مرور کنید، برجسته ‌ترین نکات را یادداشت کنید تا مغزتان هنگام حضور در کلاس آماده یادگیری باشد و بتوانید از زمان کلاس برای توجه و پرسیدن سؤالات استفاده کنید.

تمام مجموعه مسائل کتاب درسی را تمرین کنید و مطمئن شوید که آنها را در سطح مفهومی درک کرده اید. همچنین، به طور منظم برای تمرین آنها تست زنی کنید، در غیر این صورت تمام مطالب فراموش خواهند شد.

اگر چیزی را متوجه نشدید، از استاد فیزیک خود بخواهید که به شما کمک کند. اما زمان را برای انجام این کار  بیش از اندازه تلف نکنید. هر شکاف دانشی را به سرعت برطرف کنید وگرنه هر دانش بعدی که بر اساس آن پایه ساخته شده است متزلزل خواهد شد.

هر روز زمان کمی را به مرور مطالب مطرح شده در کلاس کنکور اختصاص دهید تا فراموش نکنید.

اینها فقط چند نکته هستند که می توانید از آنها برای بهبود فوری تجربه یادگیری فیزیک خود استفاده کنید، اما برای مطالعه کامل، می توانید مطلب بهترین روش مطالعه در دنیا را بخوانید.  

تصویر-چگونه-فیزیک-را-100-بزنیم؟-8545

مفاهمیم اصلی را تمرین کنید!

پس از اینکه مطالعه خود را انجام دادید، مطمئن شوید که مفاهیم را با بررسی ایده ها، تعاریف و فرمولی که با آن مواجه شده اید حفظ کرده اید. حفظ کردن این مفاهیم اساسی و درک آن ها قبل از شرکت در کلاس کنکور آنلاین، واقعاً به شما کمک می کند تا آنچه را که در کلاس می گذرد دنبال کنید.

تقویت ریاضیات

گاهی اوقات ریشه مشکلات فیزیک شما،  نداشتن مهارت های کافی در ریاضیات است و متأسفانه، هر چه بیشتر در فیزیک به جلو حرکت کنید، بیشتر با فرآیندهای ریاضی روبرو خواهید شد، مباحثی همچون جبر، مثلثات، حساب دیفرانسیل و انتگرال در فیزیک استفاده می شوند. بنابراین، اگر با ریاضی مشکل دارید و در کلاس فیزیک از شما وقت می گیرد، امیدوار نباشید که مشکل برطرف شود.

بیشتر بخوانید:

اهمیت دوران طلایی نوروز برای کنکوری ها

کلاس های آنلاین رایگان کنکور

مفهومی فکر کنید!

چگونه مفهومی فکر کنیم ؟ اتخاذ یک رویکرد مفهومی برای یادگیری فیزیک می تواند به شما کمک کند مشکل خود را به یک سری مراحل اساسی تقسیم کنید. بر روی اصول تمرکز کنید، اما تصویر بزرگ را در پشت ذهن خود نگه دارید. کنار هم قرار دادن مفاهیم در درک یکپارچه از مشکل موجود، یافتن راه حل مسئله را بسیار آسان تر می کند.

به یاد داشته باشید، دانش در فیزیک بر روی یک سری از مسائل مفهومی، اصول و قوانین اساسی جهان، ساخته شده است که امکان کاوش در طیف وسیعی از موضوعات را فراهم می کند.

موفقیت  در فیزیک و 100 زدن فیزیک در کنکور، به دانش قوی از این اصول، و ذهن انعطاف پذیری بستگی دارد که بتواند این قوانین را ارزیابی کند و تعیین کند که چه زمانی و چگونه آنها را در یک مشکل خاص اعمال کند.

مانند بسیاری از دروس، اما شاید به خصوص آنهایی که با آنها مشکل دارید، تسلط بر فیزیک مستلزم مطالعه روزانه بدون وقفه است. معنای این برای همه ی افراد متفاوت است: برخی افراد در یک کافی شاپ شلوغ بهترین تاثیر را از مطالعه خود می گیرند، در حالی که برخی دیگر به سکوت و انزوا مطلق برای درس خواندن نیاز دارند.

بفهمید که چگونه و کجا بهترین مطالعه خود را انجام می دهید و آن را به یک برنامه روزمره تبدیل کنید تا بتوانید هر روز کمی وقت بگذارید، آنچه را که در آن روز یاد گرفته اید مرور کنید،  مطالعه خود را تثبیت کنید. یادداشت ها و آماده شدن برای کلاس بعدی را فراموش نکنید.

فیزیک ممکن است در انواع فرمول ها، معادلات، قضایا و قوانین پیچیده به نظر برسد، اما در هسته آن، فیزیک منطقی است. بیشتر از آن، در واقع به شما کمک می‌کند تا بفهمید چرا برخی وقایع اتفاق می‌افتند، و به شما یک نگاه اجمالی دقیق به نحوه عملکرد اساسی وقایع در سطح مولکول‌ها و  ذرات ریز اتمی می ‌دهد.

این بدان معناست که اگر مسیر خود را به درستی انتخاب کنید، فیزیک می تواند آسان باشد.

در آخر باید گفت، برای کسب مهارت بالا در فیزیک به دنبال راه کار های عجیب نباشید و تبلیغاتی مبنی بر ارائه فرمول برای حل تمام سوالات کنکور فیزیک را باور نکنید، تنها کافی است مفهوم سوال را درک کنید و به صورت مفهومی سوال را حل کنید. اگر شما هم به دنبال 100 زدن فیزیک در کنکور هستید تنها کافی است با موسسه کارنامه خرد تماس بگیرید ما به شما می گوییم که چگونه فیزیک را 100 بزنید.  

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها