Table of Contents

اهمیت دوران طلایی نوروز برای کنکوری ها

اهمیت دوران طلایی نوروز برای کنکوری ها چقدر است؟ دوران نوروز برای دانش آموزانی که کنکور دارند بسیار اهمیت دارد. این دسته از دانش آموزان را می توان در دو گروه مجزا قرار داد، دانش آموزانی که سال چهارم هستند و دوره پیش دانشگاهی را می گذارند و امسال داوطلب برای کنکور هستند، گروه بعدی افرادی هستند که فارغ التحصیلند و سال چهارم خود را گذارنده اند.

اگر شما هم به از اهمیت دوران طلایی نوروز برای کنکوری ها اطلاعی ندارید توصیه می کنیم ادامه متن را مطالعه کنید. موسسه کارنامه خرد به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از تعطیلات خود داشته باشید.

شما می توانید برای اطلاع از بهترین روش مطالعه در دنیا به لینک مربوطه مراجعه کنید. 

داوطلبان کنکور که فارغ التحصیل هستند!

افرادی که فارغ التحصیل هستند، برای آن ها هر روز نوروز است و اصلا قرار بر این نیست که در تعطیلات عید نوروز اتفاق عجیبی برای این افراد بیافتد. این افراد باید ریتم مطالعاتی خود را بر اساس برنامه ریزی اصولی و صحیحی که داشتند، ادامه دهند.

البته لازم است در عید نوروز بسته به میزان پیشرفت افراد، تعطیلاتی در نظر گرفته شود و اینگونه نباشد که فشار غیر قابل تحملی را در این دوران به خود وارد کنید که نتیجه آن لطمه به شما می شود و احتمالا در دوره جمع بندی نهایی فشار مضاعف وارد می شود و بی اراده و خسته می شوید.

به شما توصیه می کنیم در این دوران برای خود زمان استراحت نیز در نظر بگیرید تا، خود را برای نبرد جمع بندی و روز کنکور آماده کنید.

تصویر-اهمیت-دوران-طلایی-نوروز-برای-کنکوری-ها-8574

داوطلبان کنکور که سال چهارم هستند!

در ادامه به بررسی اهمیت دوران طلایی نوروز برای کنکوری ها در پایه چهارم می پردازیم.

دانش اموزان سال چهارم، با شروع شدن عید نوروز، یک زمان فارغ برایشان ایجاد می شود که می توانند کاملا خوب و بدون هیچ استرسی 10 تا 15 آرامش خاطر در اختیار دارند و می توانند به خوبی تمام درس های خود را بخوانند و بهره وری بیشتری داشته باشند.

به این افراد نیز همانند دانش آموزان فارغ التحصیل نیز پیشنهاد می شود که چند روز استراحت را داشته باشید و اگر این استراحت کوتاه را نداشته باشید، حتما ضربه خواهید خورد.

با در نظر گرفتن استراحت کوتاه، باقی روزهای عید را چگونه بگذرانیم؟

خیلی از افراد این سوال را دارند، باید گفت چند حالت ایجاد می شود.

حالت اول اینگونه است که دانش آموز دروس پایه خود را کاملا جمع نکرده باشد. فرصت عید زمان مناسبی است برای جمع بندی دروس پایه.

اما اگر دروس پایه قبلا مطالعه شده باشد، احتمالا یک سری مشکلات و چالش هایی در آن ها هنوز باقی مانده است. زمان عید، زمان مناسبی است که بتوان تمام چالش های موجود را برطرف کرد. خیلی از افراد برای این موضوع در اردو های نوروزی شرکت می کنند.

اگر یک سری درس ها یا یک بخش از دروس را کاملا نخوانده اید و یا در آن بخش درس مشکل دارید، در عید نوروز برای آن وقت نگذارید زیرا کاملا اشتباه است و تنها وقت شما را تلف می کند، در عوض بهتر است وقت خود را برای دورسی و بخش هایی که تسلط بیشتری در آن ها دارید، بگذارید. مهم این است که شما کاملا بر آن بخش از درس مسلط شوید و بتوانید حداکثر تست های بخش مورد نظر را به درسی بزنید.

عید 10-12 روز به شما زمان می دهد لازم است چند روز استراحت و باقی روز ها را برای جمع بندی دروس پایه و تست زنی وقت بگذارید. به هیچ عنوان تنها به سراغ مطالعه درس ها نروید و تست زنی را کاملا فراموش کنید، حتما تست زنی را داشته باشید.

در تعطیلات نوروز یکی از بهترین و بزرگترین اتفاقاتی که می افتد این است که، زمان برای برگزاری آزمون های جامع و کامل وجود دارد.

با کمک این آزمون ها دانش آموز می تواند نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کند تا در دوران جمع بندی تمرکز بیشتری بر آن ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

مزایا و معایب کلاس های آنلاین کنکور

کلاس های آنلاین رایگان کنکور

تصویر-اهمیت-دوران-طلایی-نوروز-برای-کنکوری-ها-

جمع بندی کنکور در عید نوروز

برای جمع بندی صحیح سه نکته حائز اهمیت است:

تفریح و استراحت داشته باشید، به هیچ عنوان بدون تفریح و استراحت عید را سپری نکنید. سعی کنید لحظالت و خاطرات خوشی از آن به جای بگذارید. خود را برای دوران جمع بندی که به مراتب دوران سخت تر و پیچیده تری است، آماده کنید.

اگر که دروس پایه را جمع نکرده اید و یا چالش هایی دارید، حتما آن ها را برطرف کنید. تعطیلات عید نوروز زمان بسیار مناسبی است.

تست زنی را فراموش نکنید. چه فارغ التحصیل هستید چه سال چهارم، فرقی ندارد حتما تست زنی را داشته باشید. یکی از مهم ترین کارهایی که دانش آموزان متقاضی برای کنکور باید انجام دهند این است که، تا خود کنکور تست زنی را انجام دهند.

ما به شما در این لینک معرفی بهترین کلاس آنلاین کنکور را انجام دادیم تنها کافی است به لینک مراجعه کنید. 

اهمیت تست زنی در کنکور

همانطور که می دانید قرار است با شرکت در آزمون نهایی کنکور تست بزنید، پس تست زنی را به هیچ عنوان فراموش نکنید. منابع آموزشی صحیح، دبیران با تجربه، موسسات آموزش کنکور و… همه کننده هستند به شرط آنکه در کنار آن ها مهارت تست زنی خود را تقویت کنید.

اهمیت داشتن برنامه مطالعاتی

اکثر دانش آموزان برنامه مطالعاتی سازمان یافته ای ندارند و یا صادقانه از آن پیروی نمی کنند. در نتیجه عملکرد آنها آسیب می بیند.

برنامه مطالعه فقط یک جدول زمانی نیست، یک جدول زمانی صرفاً مدت زمان اختصاص داده شده به یک موضوع خاص را ذکر می کند در حالی که یک برنامه مطالعه جامع تر است. همچنین روشی را برای مقابله با آماده سازی، برنامه ریزی و مشکلاتی که در هر موضوع با آن مواجه است، تعریف می کند.

باید یک هدف تعیین شود، موارد باید اولویت بندی شوند و یک جدول زمانی موثر ترسیم شود. اثربخش بودن به برنامه‌ای اطلاق می‌شود که با عزم برای رسیدن به پیشرفت و نتیجه دنبال شود.

یک برنامه منظم و هدفمند، به از بین بردن سردرگمی کمک می کند. همچنین حس جهت را به شما القا می کند.فرد احساس سازماندهی می کند زیرا یک برنامه ریزی مناسب مستلزم درک کامل درس یا برنامه درسی فرد است.

اهداف تعیین شده مانند نقاط عطفی هستند که باید از آنها عبور کرد. دستیابی به هر هدف، انگیزه ای برای دستیابی به هدف دیگر ایجاد می کند. خیلی زود فرد شروع به لذت بردن از این فرآیند می کند زیرا مفاهیم واضح تر می شوند و درک بهتر می شود.

مطالعات منظم سطح استرس را کاهش می دهد.

اولویت‌های فرد مشخص می‌شود و می ‌توان سطح اهمیت و تلاش لازم را برای یادگیری هر موضوع را معطوف کرد.

کار انباشته نمی شود و از این رو نیازی به مطالعه در ساعات غیرمتعارف نیست. این رویکرد، همچنین از سلامت جسمی و روانی فرد محافظت می کند.

مطالعه در ساعات منظم باعث افزایش تمرکز و ایجاد حس نظم و انضباط می شود.

فرد می تواند زمانی را برای فعالیت های فراغت و تفریح ​​پیدا کند تا ذهن خود را تازه کند و همچنان به اهداف تعیین شده دست یابد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در کلاس کنکور آنلاین کارنامه خرد، همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید :

کلاس آنلاین شیمی کنکور

بهترین کلاس آنلاین ریاضی دوازدهم

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] اهمیت دوران طلایی نوروز برای کنکوری ها […]