بهترین روش مطالعه کنکور

بهترین روش مطالعه کنکور چه روشی است؟ وقتی نوبت به آماده سازی برای کنکور می رسد، توصیه می کنیم به موقع شروع کنید. طبق تجربه ما، یک زمان «خوب» معمولاً یک سال قبل است. با این حال، این می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. ممکن است مجبور شوید موضوعات خاصی را بارها و بارها و در زمان های مختلف در طول سال مرور کنید. یادگیری خطی نیست، بیشتر دانش آموزان از مطالعه مجدد از فصولی که بارها و بارها آن را مرور کرده اند، در کنکور سود می برند. با صرف زمان برای تقویت ملایم در هر درس، بدون اینکه متوجه شوید پایه های محکمی از خود می سازید! همچنین این مرور مجدد ثبات و حفظ مهارت هایی را که آنها به دست آورده اند تضمین می کند.

کلاس کنکور آنلاین

برنامه‌های آنلاین نیز می‌توانند راه‌های مفیدی برای معرفی یادگیری به روشی تعاملی و در عین حال به همان اندازه مفید باشند. شما می توانید به جای صرف وقت در کلاس های کنکور ریاضی تجربی و … در کلاس آنلاین کنکور شرکت کنید، با این کار می توانید آن زمانی که برای رفت و آمد به کلاس صرف می کنید به مطالعه بپردازید و در منزل و به راحتی در کلاس ها شرکت کنید و از نکات و مطالب کنکور به راحتی بهره مند شوید. کلاس مجازی کنکور علاوه بر اینکه از اتلاف وقت صرفه جویی می کند می تواند در هزینه ها هم تاثیر خوبی داشته باشد. معمولا کلاس های آنلاین به نسبت کلاس های حضوری هزینه کمتری نیاز دارند.

لازم به ذکر است، در بازه زمانی که برای کنکور مطالعه میکنید باید یادگیری را وارد فعالیت‌های روزمره خود کنید و مطالعه و درس خواندن یک عادت روزانه برای شما باشد. زیرا اگر دیر دست به کار شوید فرصت را از دست می دهید و از سایرین جا می مانید.

بیشتر بخوانید(جمع بندی کنکور،پردرآمدترین رشته تحصیلی)

شکاف ها را شناسایی کنید!

از نظر استراتژیک، فرآیند آمادگی برای کنکور همه چیز در مورد شناسایی شکاف ها و رفع آنها است. در موسسه کارنامه خرد می توانید به راحتی این شکاف ها را پیدا کنید و در جهت رفع آن ها اقدام کنید. در کلاس آنلاین کنکور این موسسه از بهترین دبیران در هر حوزه استفاده شده است تا دانش آموزان بتوانند در مدت زمان کوتاه بهترین نتیجه را بگیرند.

ما با صدها دانش آموزان در این دوره کار کرده ایم و می توانیم عملکرد آن ها را محک بزنیم.

تصویر-بهترین-روش-مطالعه-کنکور-کارنامه-خرد-9374

مطالعه بعد از کلاس

مطالعه  و یادداشت برداری بعد از کلاس نقش بسیار موثری در یادگیری شما دارد، زیرا این کار یادگیری شما را تقویت می کند. متاسفانه برخی از دانش آموزان هستند که فقط در کلاس های کنکور شرکت می کنند و عملا خودشان هیچ تلاشی نمی کنند در حالی که باید گفت شرکت در تمام کلاس های کنکور در صورتی که خود فرد هیچ تلاشی نکند عملا تاثیری ندارد و نمی تواند فرد را به هدف برساند. شما باید در برنامه ریزی درسی خود زمانی را به مطالعه درس مربوطه قبل از کلاس و بعد از کلاس اختصاص دهید تا مطلب به طور کامل در ذهنتان باقی بماند.

به طور منظم مطالعه کنید

در حالی که ممکن است فکر کنید بهترین کار این است که تا حد امکان ساعت‌های بیشتری مطالعه کنید، این در واقع می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. مطالعات نشان داده اند که برای حفظ طولانی مدت دانش، استراحت منظم واقعا کمک می کند.

هر کس متفاوت است، بنابراین یک روال مطالعه ایجاد کنید که برای شما مفید باشد. اگر صبح بهتر مطالعه می کنید، قبل از استراحت در وقت ناهار، زود شروع کنید. یا اگر در شب بازدهی بیشتری دارید، زودتر یک استراحت بزرگتر انجام دهید تا بعد از ظهر آماده باشید.

بیشتر بخوانید(بهترین آموزشگاه کنکور کشور،بهترین کلاس های آنلاین کنکور)

میان وعده غذای مغز

ممکن است زمانی برای آشپزی نداشته باشید، اما توجه کنید آنچه می خورید واقعاً می تواند بر سطح انرژی و تمرکز تأثیر بگذارد، بنابراین از غذاهای ناسالم دوری کنید. با انتخاب غذاهای مغذی که ثابت شده به تمرکز و حافظه کمک می کنند، مانند ماهی، آجیل، دانه ها، ماست و…بدن و مغز خود را به خوبی تغذیه کنید. همین امر در روز امتحان نیز صدق می کند. قبل از امتحان یک وعده غذایی خوب بخورید، غذاهایی که باعث آزاد شدن آهسته انرژی در سراسر طول می شود انتخاب کنید. شکر ممکن است جذاب به نظر برسد، اما سطح انرژی شما یک ساعت بعد سقوط می کند.

این ها تنها بخشی از مواردی بود که می توان به بهترین روش مطالعه کنکور اختصاص داد. مشاوران تحصیلی ما در موسسه کارنامه خرد می تواند به شما در برنامه ریزی کنکور کمک کنند.

زمان کلاس آنلاین کنکور را هدر ندهید!

زمانی که در کلاس هستید یادگیری موثر را شروع کنید. این کار را می توان به روش های زیر انجام داد:

سوالات درست بپرسید

توجه و دقت بالا در کلاس

یادداشت برداری موثر

در مورد تست های مرتبط سوال بپرسید

اگر در یک کلاس آنلاین کنکور شرکت می‌کنید، می‌توانید از انجمن‌های کلاس درس استفاده کنید و همچنان با اساتید و همتایان خود به صورت دیجیتالی ارتباط برقرار کنید تا مطلع بمانید و مطمئن شوید که همه مطالب را درک می‌کنید.

سازماندهی کنید

هنگامی که برای مطالعه آماده شدید، موارد بسیاری موجود هستند که نقش مهمی در کاهش سطح استرس شما و آماده سازی شما برای جذب اطلاعات ایفا می کند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  1. فضای مطالعه

شما باید مطمئن شوید که فضای مطالعه شما برای یادگیری موثر طراحی شده است. همه حواس ‌پرتی‌ های الکترونیکی را خاموش کنید، و اگر به صورت آنلاین مطالعه می‌کنید، می‌توانید از برنامه‌ها و سایت‌ها استفاده کنید و دسترسی به رسانه‌های اجتماعی را غیرقابل دسترس کنید تا از مسیرتان خارج نشوید.

  1. مواد مطالعه

قبل از شروع مطالعه، حتما یادداشت ها، جزوه ها و برگه های خود را مرتب کنید. با دانستن اینکه اطلاعات کجاست، می توانید از زمان خود نهایت استفاده را ببرید.

  1. اولویت بندی

شما باید برنامه خود را تنظیم و زمان خود را بر اساس آن تقسیم کنید. فصول  و درس هایی که اولویت هستند و جز دروس تخصصی رشته شما محسوب می شوند در اولویت قرار دهید.

4. تست های قبلی را مرور کنید

برای درک بهتر فرمت کنکور، می توانید به تست های قبلی نگاهی بیندازید تا ایده ای در مورد انتظارات داشته باشید، از هیچ تستی به راحتی عبور نکنید. علاوه بر این، برنامه درسی می تواند به عنوان یک راهنما عمل کند و نحوه درجه بندی و قالب بندی کنکور را توضیح می دهد .

مطالب بیشتر:

بهترین کلاس آنلاین شیمی کنکور

هزینه کلاس کنکور تجربی

کلاس آنلاین فیزیک کنکور

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیرحسین
امیرحسین
1 سال قبل

این مطلب عالی و جامع بود سپاس

آرین
آرین
1 سال قبل

من این مطلب رو خوندم و بهم کمک کرد ممنون