جمع بندی کنکور

چگونه برای کنکور جمع‌بندی کنیم؟ آیا جمع بندی احتمال موفقیت در کنکور را افزایش می دهد؟ در حقیقت جمع بندی کنکور، تیر آخری است که دانش آموز شانس موفقیت در آن را دارد. با جمع بندی دانش آموز تا به الان هر چه تلاش کرده است را باید به ثمر برساند.

 به طور مثال اگر در طول سال ریاضی، فیزیک و یا هر درس دیگر را خوانده اید و بدون برنامه ریزی دبیر جلسه امتحان را هماهنگ کند، مسلما نتیجه عالی نمیگیرید، اما اگر تنها 3 ساعت به شما زمان برای جمع بندی دهد، شک نکنید که نتیجه امتحان بسیار متفاوت است. جمع بندی کنکورحتی در زمان بسیار کوتاه، نتیجه ای عالی دارد.

در موسسه کارنامه خرد، یک سری جمع بندی در طول سال و طی آزمون های مختلف برگزار می شود( جمع بندی دهم ، جمع بندی یازدهم، دوازدهم ترم اول، دوم و…) که معمولا این ها جمع بندی کوچک و ابتدایی هستند، اما هدف ما در این مطلب جمع بندی نهایی برای کنکور است.

بهترین زمان برای جمع بندی کنکور

به طور تقریبی 40- 50 روز مانده به کنکور، یک زمان ایده آل برای جمع بندی کنکور است. در موسسه کارنامه خرد، مشاوران با تجربه ما در این زمینه به شما کمک می کنند. شما می توانید با شرکت در دوره های جمع بندی و کلاس کنکور آنلاین از زمان خود حداکثر استفاده را ببرید.

تصویر-جمع-بندی-کنکور-موسسه-کارنامه-خرد-9085

روش جمع بندی

بهترین روش جمع بندی چیست؟ بهتر است در جمع بندی از روش سه روز یکبار استفاده کنید. این جمه بندی یکی از بهینه ترین روش ها برای جمع بندی است. جمع بندی سه روز یکبار، همانطور که از اسمش پیداست فرد باید هر سه روز یکبار جمع بندی کند.

باید فرد در این جمع بندی کاملا شرایط کنکور را برای خود مهیا سازد، از جمله اینکه لباس مناسب، سکوت توجه به زمان و… در نظر گرفته شود.آزمون، زمانی در حدود نصف روز همانند کنکور از فرد می گیرد. در زمان باقی مانده از سه روز باید ابتدا دفترچه سوالات خود را تصیح کنید و تمام غلط ها اصلاح شوند. اگر تستی اشتباه پاسخ داده شود بهتر است یادگیری مجدد نکات بخش مورد نظر انجام شود و به راحتی از تست اشتباه گذر نکنید. این کار مدام انجام می شود و در این بازه زمانی شما می توانید با آزمون های مختلف آشنا شوید.

لازم به ذکر است که دورسی همچون دین و زندگی و زیست شناسی را بار ها و بارها مرور کنید، باید در طول بازه زمانی 40-50 روز کتاب درسی بازبینی شود.

بهترین روش جمع بندی دورس اختصاصی مانند فیزیک و ریاضی

در ابتدا باید تمام نکات و یاد داشت برداری هایی که در طی مرور تهیه شده اند بار ها و بارها مطالعه شوند. سپس باید از تست های استاندارد شروع کنید و تست زدن را استارت بزنید. این دو مرحله باید برای هر فصل به صورت اختصاصی انجام شود، از هیچ فصلی به سادگی عبور نکنید.

آیا تست های نظام قدیم برای نظام جدید موثر است؟

این سوال بیشتر دانش آموزان پشت کنکوری است، دانش آموزان باید از آزمون های آزمایشی معتبر به عنوان  دفترچه کنکور استفاده کنند. آزمون جامع سنجش، قلم چی و… پیشنهادات خوبی در این دوران هستند.

در تزاز بندی اگر درصد ها خیلی واریانس داشته باشد، اتفاق بدی است و فرد بسیار صدمه می بیند، تا جای امکان درصد ها در کنکور را هم سطح کنید. اگر موفق به این کار شوید، تراز بسیار رشد می کند و احتمال موفقیت در کنکور به مراتب بیشتر می شود.

کلام آخر

در آخر باید گفت، جمع بندی را بسیار جدی بگیرید، خیلی از افراد پشت کنکوری هستند که کتاب را به صورت کامل هم مطالعه نکرده اند، اما با جمع بندی اصولی و درست می توانند از سایر افراد پیشی بگیرند.

اگر نیاز به برنامه ریزی صحیح دارید و به دنبال بهترین کلاس های آنلاین کنکور، جمع بندی و بهترین دبیران هستید با ما تماس بگیرید، ما در کنارتان هستیم تا به مسیر موفقیت را بریتان هموار سازیم.

 

 

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pegah
pegah
1 سال قبل

تو بخش خرید دی وی دی رو تهیه کردم خیلی کمک کننده بود

trackback

[…] تر را خلاصه می کند یا مخاطب را از آن آگاه می کند. در اصل، جمع بندی کنکور نسخه کوتاهی از یک دوره تدریس طولانی تر است. زمان جمع […]