پردرآمدترین رشته تحصیلی

پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا کدام رشته ها است؟ از آنجا که رشته و رتبه در کنکور بر میزان در آمد آینده افراد بستگی دارد، پس بهتر است انتخابی آگاهانه داشته باشید. شما با داشتن صرفا مدرک دانشگاهی، آینده شغلی خود را تضمین نمی کنید. حتی اگرمدرک دانشگاهی را کسب کنید، بدون علاقه، توانایی و تخصص به موفقیت و در آمد بالا نخواهید رسید.

برخی افراد هستند که پیش زمینه هایی در رابطه با زبان تخصصی، آشنایی با نرم افزار و… دارند، مسلما این افراد نسبت به سایرین موفق تر هستند و می توانند به راحتی پیشرفت کنند.در ادامه به بررسی رشته های پر در آمد رشته های تجربی، انسانی و ریاضی می پردازیم.

مشاغل پردرآمد رشته انسانی

حقوق اولین رشته ای است که دانش آموزان به دلیل علاقه به آن، انسانی را انتخاب می کنند. حقوق یکی از رشته هایی است که تنها با داشتن مدرک حقوق نمی توانید به بازار کار وارد شوید و نیاز است آزمون وکالت داده شود. در این آزمون بین 100 نفر تنها 10 نفر قبول می شوند و این افراد می توانند به بازار کار وارد شوند.

دومین رشته در انسانی روانشنایی است، رشته روانشناسی در حال حاضر بسیار پر طرفدار است. رشته روانشناسی یک رشته جذاب و پر طرفدار است که به تازگی در زیر شاخه های ریاضی و تجربی هم ارائه می شود به این دلیل که افراد در این رشته باید به زیست شناسی و شیمی پایه هم تسلط داشته باشند. افراد می توانند با تحصیل در این رشته همراه با روابط عمومی بالا در بهزیستی ها، مراکز مشاوره، مدرسه، مهد کودک ها و… کار کنید.

حسابداری یکی دیگر از رشته های پرطرفدار در رشته انسانی است، زیرا در فارغ التحصیلات این رشته میزان بیکاری افراد به مراتب کمتر از سایرین است.

میدیریت بازرگانی این روز ها بسیار پر طرفدار است. از این جهت که مدیریت بازرگانی شغل خوب و پر درآمدی است، خصوصا اگر به زبان چینی تسلط داشته باشید.

مشاغل پردرآمد رشته ریاضی

داوطلبان در این رشته نسبت به سال های قبل به مراتب کمتر شده اند و این می تواند یک مزایا برای دانش آموز رشته ریاضی باشد. زیرا با کمی تلاش و همت  می توانند در رشته ریاضی موفق باشند.

مهندسی کامپیوتر یک رشته فوق العاده و پردر آمد در دنیای امروز است.

مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی پزشکی، علوم کامپیوتر، حسابداری و ایمنی صنعتی از دیگر شغل های پر درآمد در ریاضی هستند.

تصویر-پردرآمدترین-رشته-تحصیلی-کارنامه-خرد-7845

مشاغل پردرآمد رشته تجربی

امروزه داوطلبان این رشته بسیار افزایش پیدا کرده است. پزشکی در این رشته اولین شاخه مورد علاقه تمام افراد است. یک پزشک عمومی5-10 میلیون در ماه در آمد دارد، اما اگر تخصص داشته باشد می تواند به در آمد 25 میلیون تا بینهایت هم دست پیدا کند.

داروسازی از دیگر رشته های تجربی است، در حدود 90 درصد از افرادی که از داروسازی فارغ التحصیل شده اند بیکار نیستند اما بیشتر آن ها در داروخانه ها مشغول هستند و تنها 10 تا 20 درصد آن ها در صنایع دارو سازی و کنترل دارو و کارخانه بهداشتی شاغل می شوند.

دانپزشکی در رشته تجربی یکی دیگر از رشته های پر طرفدار است. افراد با خواندن 6 سال می توانند فارغ التحصیل شوند و وارد بازار کار . حتی یک دانپزشک عمومی 20-30 میلیون هم در آمد دارد.

افراد به دامپزشکی این روز ها بسیار علاقمند شده اند و در آینده به عنوان یک شغل پر درآمد خواهد بود. زیرا دنیا به سمت نگهداری از حیوانات خانگی پیش میرود.

بیشتر بخوانید(جمع بندی کنکور،بهترین آموزشگاه کنکور کشور)

خلاصه مطلب

این ها تنها بخشی از رشته های پر در آمد در رشته های انسانی، تجربی و ریاضی بود. اگر به دنبال در آمد بالا در آینده هستید، باید امروز تلاش کنید تا به آنچه می خواهید برسید. کنکور یک دوران سرنوشت ساز برای تمام افراد شما باید با بهره مندی کامل از زمان خود بتوانید این مسیر را طی کنید. در موسسه کارنامه خرد، با برگذاری کلاس آنلاین کنکور، کلاس حضوری کنکور و… به شما در رسیدن به هدفتان کمک می کند.

بیشتر بخوانید(قیمت کلاس های کنکور ،بهترین کلاس کنکور آنلاین)

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها