منابع کنکور تجربی

افرادی که در کنکور 1402 باید شرکت کنند، دغدغه منابع کنکور دارند و این سوال شایع آن ها است که بهترین منابع کنکور تجربی و سایر رشته ها چیست؟ معمولا از بهمن ماه و به بعد یک سری از دانش آموزان هستند که با منابع کنکوری خود به مشکل می خورند و متوجه این موضوع می شوند که کتابی و منبع آن ها متناسب با سطح آنان نیست. ممکن است سطح کتاب خیلی بالا باشد و متوجه مطالب نشوند و گاهی هم سطح منبع برای آن ها پایین تر است. متاسفانه در این شرایط خیلی سخت می توانند منبع را تغییر دهند و علاوه بر ضرر مالی فرد دچار ضرر زمانی هم شده است. در نتیجه باید همان ابتدای سال بهترین منابع کنکور تجربی، ریاضی و… را تهیه کنید.

توجه کنید که واژه بهترین به این معنی نیست که لزوما یک کتاب وجود دارد و هر دانش آموزی که آن کتاب را تهیه کند، قطعا می تواند در کنکور موفق شود. کتاب های کنکور در سطح های مختلف هستند و شما باید در درجه اول سطح خود را بررسی کنید و متناسب با سطح خود بهترین منبع کنکور را خریداری کنید.

اولین گام برای برنامه ریزی، انتخاب منبع مناسب است!

شما اگر تصمیم به شرکت در کلاس کنکور آنلاین و یا حضوری دارید و یا حتی از دی وی دی های کنکور و آزمون ها استفاده می کنید، لازمه ی همه این ها داشتن کتاب تست مناسب است. اگر شما کتاب تست مناسب داشته باشید، متناسب با آن هم می توانید یک برنامه ریزی خوب و دقیق داشته باشید.

تصویر-منابع-کنکور-تجربی-کارنامه-خرد-9212

کدام انتشارات مناسب است؟

این سوال شایع بیشتر دانش آموزان در زمان خرید منبع کنکور تجربی است. به طور مثال از دبیران خود سوال می پرسند که انتشارات گاج مناسب است یا خیر و اگر دبیر و مشاور تایید کرد، تمام کتاب های خود را انتشارات گاج می گیرند که این موضوع اشتباه است. قرار نیست همه کتاب های یک انتشارات خوب باشند، شما باید برای هر درس بررسی کنید که کدام انتشارات موفق عمل کرده است.

کدام کتاب خوب است؟

برای پاسخ باید گفت: ما کتاب بد نداریم، همه کتاب ها مناسب و خوب هستند. شما باید بررسی کنید و ببینید کدام کتاب برای شما خوب است. نیاز های هر فرد با یکدیگر متفاوت است، انتخاب خود را بر مبنای رتبه های برتر سال قبل قرار ندهید.

بنابراین ما کتاب ها را در سه سطح قوی، متوسط و ضعیف معرفی میکنیم.

انتخاب کتاب در سطح ضعیف اصلا به این معنی نیست که فرد در کنکور هم رتبه پایینی کسب می کند. در سطح ضعیف، درسنامه کتاب ها قوی است و فرد می تواند به راحتی آموزش ببیند.

در کتاب ها با سطح قوی درس نامه قوی ندارند و یا اگر هم دارند یک سری نکات خارج از کتاب گفته شده و برای افرادی که درصد های بالا را میزند مناسب است.

در کتاب های سطح متوسط درسنامه متوسط و قابل قبولی طراحی شده است و افراد می توانند با سطح پایه ای نسبتا قوی این کتاب ها را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید(بهترین کلاس آنلاین ریاضی دهم،هزینه کلاس کنکور تجربی)

بهترین منابع برای کنکور تجربی چیست؟

همانطور که گفته شد، بهترین منابع برای هر فرد متفاوت است و نمی توان لزوما یک کتاب را معرفی کرد. شما می توانید با شرکت در کلاس های آنلاین کنکور موسسه کارنامه خرد در کنار بهترین دبیران از بهترین جزوه های مربوط به هر درس هم استفاده کنید.

آیا برای درس های عمومی کتاب تست تهیه کنیم؟

همانطور که می دانید در کنکور 1402 قرار بر این است که دروس عمومی حذف شوند و در کنکور تنها از درس های تخصصی سوال مطرح شود. اما باید گفت مبنا را بر این اساس قرار ندهید، زیرا زیر ساخت ها برای اجرایی شدن این قانون تهیه نشده است و به مرحله اجرا ممکن است نخواهد رسید. اگر هم که دروس عمومی در کنکور مطرح شوند، نیاز به تهیه کتاب تست دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

کلاس آنلاین فیزیک کنکور

بهترین روش مطالعه کنکور

تکنیک های افزایش کیفیت مطالعه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sanaz
sanaz
1 سال قبل

عالی بود ممنون از انتشار مطالب خوبتون

trackback

[…] است که بدانیم چگونه در کنکور برتر شویم. برگه سوالات در کنکور تجربی به چهار موضوع اصلی فیزیک، گیاه شناسی، شیمی و […]