تکنیک های افزایش کیفیت مطالعه

تکنیک های افزایش کیفیت مطالعه چیست؟ مطالعه مهارتی است که می توانید مانند هر مهارت دیگری آن را ارتقا دهید. با یادداشت برداری، برنامه مطالعه و تمرین تفکر ، خود را برای موفقیت آماده کنید. هنگامی که شروع به مطالعه می کنید، حواس پرتی خود را محدود کنید، از انجام چند کار پرهیز کنید و برای حفظ تمرکز استراحت کنید. استراتژی‌های مختلف آمادگی برای آزمون‌ها را آزمایش کنید، مانند استفاده از علم حافظه و پیوستن به یک گروه مطالعه، تا زمانی که چند مورد را که برای شما عالی است، را پیدا کنید.

بهبود تمرکز

برای جلوگیری از حواس پرتی اقداماتی را انجام دهید. مطمئن شوید تلویزیون و رادیو خاموش هستند. گوشی خود را بی صدا  کنید اگر برای مطالعه خود به اینترنت نیاز ندارید، وای فای خود را خاموش کنید تا حواس شما پرت نشود.

اگر دوست دارید با موسیقی مطالعه کنید، مطمئن شوید که موسیقی سرد و بدون کلام است، و باعث نمی شود هم آواز خوانی کنید تا حواس شما پرت نشود.

می توانید از یکی از اعضای خانواده خود بخواهید که به شما کمک کند تا همه چیزهایی که حواس شما را پرت می کند مانند تلفن همراه و لپ تاپ را دور نگه دارد.

تصویر-تکنیک-های-افزایش-کیفیت-مطالعه-موسسه-کارنامه-خرد-3422

روی یک موضوع تمرکز کنید

یک موضوع را در یک زمان مطالعه کنید. اگر واقعاً احساس استرس می‌کنید، اغلب وسوسه‌انگیز است که روی 3 درس همزمان کار کنید. اما این روش در واقع از کیفیت مطالعه شما می کاهد. در عوض، مقداری از زمان را به مطالعه برای یک کلاس اختصاص دهید، استراحت کنید و سپس برای کلاس بعدی شروع به مطالعه کنید.

مطالعات نشان داده‌اند که انجام چند وظیفه‌ای نه تنها بی‌اثر است. همچنین استرس زا است اگر روی آن تمرکز کنید و یک کار را خوب انجام دهید و سپس به سراغ کار بعدی بروید، می توانید از انجام آن کار لذت بیشتری ببرید.

مطالب بیشتر(بهترین روش مطالعه کنکور،کدام موسسه بیشترین قبولی کنکور را دارد؟)

با برنامه و منظم جلو بروید

یک برنامه دقیق داشته باشید که تمام تست ها و تکالیف شما را فهرست کند. این برنامه را می توانید از موسسه کنکور کارنامه خرد توسط بهترین مشاورین درسی تهیه کنید.  برای هر روز، تکالیف یا درسی را که باید انجام دهید و زمانی که قصد انجام آن را دارید یادداشت کنید. برای کار بر روی پروژه‌های بلندمدت و مطالعه برای آزمون‌های بزرگ، فرصت‌های زمانی را مشخص کنید.

در حین مطالعه یادداشت بردارید

خواندن برای کنکور مانند خواندن یک رمان برای سرگرمی نیست، شما باید مطمئن شوید که فعالانه روی اطلاعات تمرکز کرده و آن را به خاطر بسپارید. همانطور که مطالب را می خوانید، از خود در مورد آنچه خوانده اید بپرسید تا درک خود را بررسی کنید. با نوشتن عناوین فصل ها، یادداشت برداری کنید و سپس برای هر کدام چند نکته با اطلاعات کلیدی مشخص کنید. اگر مطمئن نیستید که مهم ترین اطلاعاتی که باید یادداشت کنید چیست، خلاصه فصل کتاب درسی را بررسی کنید، که اغلب فقط مهم ترین نکات را شامل می شود.

بیشتر بخوانید:

هزینه کلاس کنکور تجربی

بهترین کلاس آنلاین شیمی کنکور

کلاس آنلاین فیزیک کنکور

حداقل هر یک ساعت یک استراحت فعال داشته باشید

 پس از یک ساعت نشستن و مطالعه، برخیزید و کمی استراحت کنید. می‌توانید راه بروید، یک میان وعده بخورید، چند حرکت فشاری انجام دهید یا به بیرون بروید. سعی کنید استراحت شما حدود 10 دقیقه طول بکشد تا بتوانید به مطالعه برگردید.مغز و بدن شما به کمی فعالیت و سرگرمی نیاز دارند تا بتوانید دوباره تمرکز کنید.

طرز فکر خود را اصلاح کنید

موفقیت در مدرسه فقط به استعداد ذاتی بستگی ندارد. بیشتر در مورد تلاش است. به جای اینکه به خود بگویید «من در این موضوع خوب نیستم»، به خود بگویید: «اگر سؤال بپرسم و تمرین کنم، می‌توانم بیشتر یاد بگیرم». به جای این که بگویید «من در درس خواندن بد هستم»، بگویید «من مطالعه را با کارایی بیشتری تمرین خواهم کرد».

خواب کافی

مطمئن شوید که هر شب به اندازه کافی بخوابید. خواب بهترین عنصر برای کمک به تمرکز است. تا دیروقت بیدار ماندن برای مطالعه ایده خوبی برای موفقیت طولانی مدت نیست. کمبود خواب مانع از تمرکز شما می شود و توانایی شما را در به خاطر سپردن آموخته هایتان کاهش می دهد.هدفتان این باشد که 8 تا 9 ساعت در شبانه روز بخوابید.

شرکت در کلاس آنلاین کنکور

می توانید برای تقویت خود و آشنایی با تست های کنکور در کلاس آنلاین کنکور شرکت کنید. حتی اگر محدودیت رفت و آمد دارید می توانید به صورت آنلاین ثبت نام کنید. در موسسه کارنامه خرد بهترین کلاس های آنلاین کنکور همراه با بهترین دبیران کنکور برگزار می شود.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیدا
لیدا
1 سال قبل

سلام به نظر من هم روش مطالعه خیلی موثره مطالعه بی هدف فقط وقت تلف کردنه

kati
kati
1 سال قبل

من هم موافقم با پیام لیدا، من خودم یه مدت مسیر رو اشتباه رفتم الان خیلی افسوس می خورم که چقدر از زمانمو از دست دادم.