قبولی تضمینی کنکور تجربی

قبولی تضمینی در کنکور چگونه امکان پذیر است؟ کنکور یکی از چالش برانگیزترین مراحل در زندگی هر فرد است که می تواند در داشتن آینده ای برتر تاثیر به سزایی داشته باشد. خیلی از دانش آموزان پشت کنکوری در رابطه با راه های قبولی در کنکور، از مشاوران کارنامه خرد سوال می پرسند، باید گفت رعایت نکات موثر مطالعه می تواند به کاهش استرس و به دست آوردن رتبه برتر به شما کمک کند.

آموزشگاه خوب برای کنکور

خیلی از آموزشگاه های مختلف تبلیغ هایی با مضمون قبولی صد در صد پزشکی دارند و یا حتی دانش آموزان در گوگل کلمات همچون قبولی صد در کنکور تجربی را سرچ می کنند، در حالی که باید گفت این اشتباه است و قبولی در کنکور تنها با تلاش اصولی و مستمر خود فرد نتیجه می شود. موسسه کارنامه خرد، به شما این مسیر را نشان می دهد تا در کنار تلاش های خودتان، به موفقیت برسید. در ادامه به بررسی راه های قبولی تضمینی کنکور تجربی می پردازیم، با ما همراه باشید.

روش مشاوره برای قبولی تضمینی کنکور تجربی

از موارد حائز اهمیتی که بیشتر مشاوران تحصیلی بدان توجهی ندارند، سنجش و بررسی بهره هوشی هر داوطلب است. منظور از بهره هوشی این است که فرد متناسب با آن باید برای کیفیت و مقدار مطالعه خود برنامه ریزی کنند.

در نتیجه زمانی که مشاور از سطح دانش آموز اطلاعی ندارد، چگونه می تواند برای آموزش او برنامه ریزی داشته باشد؟ متاسفانه بسیاری از دانش آموزان با وجود تعداد کافی ساعت مطالعه و آموزش کافی نمی توانند در کنکور موفقیت کسب کنند، در نتیجه روش صحیح درس خواندن برای کنکور خالی از اهمیت نیست.

به طور مثال یک مشاور می تواند یک مبحث خاص را مشخص کند و سوالات مربوط به آن بخش را در اختیار داوطلب قرار دهد و از اون بخواهد تا مطالعه کند، با این کار هم سرعت درس خواندن داوطلب را و هم نحوه یادگیری او را می توان سنجید.

اگر به دنبال قبولی تضمینی کنکور تجربی هستید باید با منابع کنکور تجربی آشنایی کامل داشته باشید.استفاده از بهترین منابع همیشه کمک کننده هستند زیرا راه رسیدن به هدف را برایتان هموار می سازد.

 

نکات موثر در قبولی کنکور

استفاده از تکنیک موثر مطالعه

هر تکنیک مطالعه برای هر دانش آموزی کار نمی کند، بنابراین چند مورد از این نکات مهم مطالعه را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک برای شما بهتر است.

بیشتر بخوانید:

هزینه کلاس کنکور تجربی

بهترین روش مطالعه کنکور

بهترین کلاس آنلاین فیزیک دهم

از زمان کلاس های آموزشی کارنامه خرد،حداکثر استفاده را ببرید!

در تمام جلسات کلاس شرکت کنید، به سخنرانی ها توجه زیادی داشته باشید و طوری یادداشت برداری کنید که برای شما هدفمند باشد. هدف از یادداشت برداری این است که وقتی یادداشت های خود را بعداً مرور می کنید، بتوانید آنها را درک کنید.

یادداشت ‌برداری خوب به این معنی است که در طول کلاس توجه بیشتری به نکات نشان ‌دهید. وقتی برای کنکور آماده می شوید، همین نکات مهمی که در طول کلاس یادداشت کرده اید یک جزوه مفید برای شما خواهد بود.

تصویر-قبولی-تضمینی-کنکور-تجربی-1117

با همکلاسی ها مطالعه کنید!

علاوه بر دوست ‌یابی، ایجاد گروه ‌های مطالعه در هر یک از کلاس‌های شما، یک راه حل ارزشمند و البته سرگرم ‌کننده برای مرور آزمون ‌ها است. کار با هم به ایجاد عادات خوب مطالعه کمک می کند و اعتماد به نفس را افزایش می دهد. شما می توانید با هم کار کنید، با هم مطالعه کنید، به یکدیگر کمک کنید و یکدیگر را برای بهتر شدن تشویق کنید.

از دبیران با تجربه کمک بگیرید!

اگر با یک مفهوم یا موضوع مشکل دارید، اساتید در کارنامه خرد می توانند به شما کمک کنند. کارنامه خرد سعی خود را بر این داشته تا با انتخاب برترین دبیران تجربی، ریاضی و… به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

فلش کارت ایجاد کنید!

یکی از نکات مهم مطالعه برای دانشجویان شامل بازنویسی حقایق، مفاهیم و تعاریف مهم بر روی فلش کارت است. فلش کارت ها همچنین به شما امکان می دهند بدون کمک دیگران خود را امتحان کنید. فلش کارت های دیجیتال و برنامه های مطالعه راه دیگری برای سازماندهی و بررسی مطالب هستند.

یک محل مطالعه خوب پیدا کنید!

برخی از افراد سکوت کامل یک محیط کتابخانه را برای مطالعه ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر تحریک یک کافه شلوغ را دوست دارند. برخی از دانش‌آموزان نشستن پشت میزهای خود را برای مطالعه ترجیح می‌دهند، برخی دیگر یک مکان مطالعه بیرون، زیر نور خورشید را دوست دارند.

مکانی آرام و دور از حواس ‌پرتی را انتخاب کنید. بهترین محیط مطالعه برای شما، محیطی است که بیشترین بهره‌ وری را داشته باشد، بنابراین چند مکان را امتحان کنید تا ببینید کدامیک بهتر عمل می‌کند.

تصویر-قبولی-تضمینی-کنکور-تجربی-2331

به زمان توجه کنید!

صرف زمان زیاد روی یک موضوع می تواند تمرکز شما را از دست بدهد. یکی از مهم ترین نکات مطالعه برای قبولی در کنکور تجربی، تغییر مباحث هر 30 دقیقه یا بیشتر برای جلوگیری از خستگی یادگیری است. زمانی که به مغز خود استراحت دادید، موضوعات چالش برانگیز را دوباره مرور کنید.

بخوانید و مرور کنید!

بر اساس اصل منحنی فراموشی همه افراد تقریبا 70 درصد از آموخته ها را در مدت 24 ساعت فراموش می کند، به همین دلیل برای مقابله با این مشکل نیاز است موارد آموزش داده شده را یک روز بعد از کلاس مرور کنیم، بنابراین هر شب زمانی را برای مرور سریع اختصاص دهید. فصل‌ها را به بخش‌ها تقسیم کنید و قبل از ادامه، مطالب را در پایان هر بخش مرور کنید. با خلاصه کردن جنبه‌های مهم خواندن، یادداشت برداری کنید تا بتوانید به راحتی آنها را بدون نیاز به بازخوانی کل فصل‌ها مرور کنید. بخش‌های دشوار را نشانک ‌گذاری کنید تا بعداً دوباره از آن بازدید کنید.

منظم بمانید

برنامه ریزی جلسات کلاس، تکالیف و جلسات مطالعه برای سازماندهی بسیار مهم است. از یک برنامه ریز و مشاور تحصیلی برای پیگیری مهلت ها، تاریخ ها و زمان ها استفاده کنید تا هیچ چیز مهمی را فراموش نکنید. برنامه درسی کلاس خود را برای تاریخ های کلیدی بررسی کنید و زمان را برای یک برنامه مطالعه که برای شما مناسب است برنامه ریزی کنید.

در کلاس های کنکور شرکت کنید!

اگر استاد تجربی شما یک جلسه مرور پیش آزمون را قبل از هفته پایانی ارائه می دهد، حتما شرکت کنید. اینجاست که می توانید اطلاعات مهمی در مورد فرمت کنکور تجربی و آنچه ممکن است در سؤالات پوشش داده شود و همچنین موضوعات کلیدی برای تمرکز بر مطالعات خود بیاموزید.

استراحت کنید!

به مغز و بدن خود فرصت تازه کردن بدهید تا بتوانید با انرژی و تمرکز به کنکور نزدیک شوید. به ازای هر 30 دقیقه مطالعه، یک استراحت کوتاه 10 تا 15 دقیقه ای برای شارژ مجدد داشته باشید. جلسات کوتاه مطالعه موثرتر است و به شما کمک می کند از زمان مطالعه خود به بهترین نحو استفاده کنید.

تمام این مواردی که گفته شد، به موفقیت شما در کنکور کمک می کند. اگر در رشته تجربی هستید و به دنبال راه های قبولی تضمینی در کنکور تجربی هستید مشاوران ما در موسسه کارنامه خرد می توانند در این راه در کنار شما باشند.

آیا رفتن به کلاس آنلاین کنکور تجربی بهتر است یا شرکت در کلاس های حضوری؟

پاسخ این سوال، بستگی به این دارد که در یک برنامه به دنبال چه چیزی هستید و چه معیارهایی برای شما مهم است. به عنوان مثال، برنامه های آنلاین به طور همزمان شرکت در کلاس ها و کسب مدرک خود را راحت تر و مقرون به صرفه تر می کنند، به خصوص اگر در حال حاضر مشغول کار تمام وقت یا تشکیل خانواده هستید.

علاوه بر این، یک کلاس آنلاین کنکور ممکن است به شما امکان دهد که دوره خود را سریعتر از یک کلاس سنتی سپری کنید تا بتوانید زودتر برای موفقیت در کنکور خود را آماده کنید.

در نهایت، این به شما بستگی دارد که تعیین کنید آیا یک کلاس آنلاین کنکور یا حضوری برای شما انتخاب درستی است یا خیر؟

 مشاوران ثبت نام کارنامه خرد به تمام سوالات شما پاسخ می دهند و اطلاعات دقیقی درباره برنامه های آنلاین و مزایای آن در اختیار شما قرار می دهند.

بیشتر بخوانید:

قیمت کلاس های قلم چی تهران

کلاس های آنلاین کنکور هدف

مزایای کلاس حضوری کنکور

اجتماع و دوستی

فیزیکی بودن کلاس‌های حضوری، حسی از اجتماع را به دانش آموز می دهد.  دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که در کلاس درس می‌توانند با همسالان همفکرشان که علایق علمی مشترک دارند، ارتباط شخصی برقرار کنند. این نوع تجربه پیوند، به راحتی در کلاس های آنلاین انجام نمی شود، زیرا اکثر دانش آموزان به ندرت در طول و بعد از کلاس آنلاین با یکدیگر گفتگو می کنند.

وقتی همه دانش آموزان در یک محیط فیزیکی قرار می گیرند، ایجاد ارتباطات طبیعی بدون شک راحت تر خواهد بود. شما می توانید با همکلاسی ها و اساتید به راحتی ارتباط برقرار کنید.

کلاس‌های حضوری منجر به بحث‌های ارگانیک می‌شود که در آن دانش‌آموزان می‌توانند ایده‌های خود را از یکدیگر منعکس کنند.  در نهایت باید گفت اگر می خواهید در زمان کوتاه به آموخته های بسیار دست یابید باید در کلاس های آنلاین کنکور شرکت کنید.

مطالب بیشتر:

4.2 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
سحر
1 سال قبل

سلام مطالب بیسیار کمک کننده بود موفق باشید

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

موارد عالی بود یه سوال اینکه دبیران ریاضی شما کیا هستن؟ و اینکه کلاس آنلاین کنکور هم دارن؟

ندا
ندا
1 سال قبل

آموزشگاه شما هم برای قبولی تو کنکور تضمین میده؟

faezetalaiii@gmail.com
faezetalaiii@gmail.com
1 سال قبل

خیلی ممنون که صادقانه میگید. بله به نظر بنده هم تلاش های خودمون هم واقعا تاثیر گذاره

trackback

[…] به یاد داشته باشید که هیچ موسسه‌ای نمی‌تواند تضمین قبولی در کنکور را به شما بدهد، موفقیت در کنکور در گرو تلاش و پشتکار […]