فهرست مطالب

مزایا و معایب کلاس های آنلاین کنکور

مزایا و معایب کلاس های آنلاین کنکور چیست؟ آیا کلاس های آنلاین همچون کلاس های حضوری بازدهی بالایی دارند؟همه‌ گیری مداوم کرونا، موسسات آموزشی را مجبور کرده است که در یادگیری حضوری تجدید نظر کنند و به حوزه یادگیری آنلاین بروند. اما امتحانات کاغذی و قلمی هنوز راه ارتباطی استاندارد و ارجح در میان بسیاری از مؤسسات آموزشی سنتی است. با این حال، با شرایط جهانی که ایجاد شد، برخی از موسسات مجبور شده اند به امتحانات آنلاین به عنوان یک راه حل نگاه کنند. اگر شما هم به دنبال مزایا و معایب کلاس های آنلاین کنکور هستید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

آزمون آنلاین

امتحان آنلاین دقیقاً همان چیزی است که می گوید، این یک سیستم آنلاین است که توسط آن می توان دانش آموزان را ارزیابی کرد. از بسیاری جهات شبیه امتحانات کتبی است، اما در برخی از جهات، کاملاً متفاوت است. آزمون های آنلاین دارای مزایا و معایب بسیاری نیز هستند.

تصویر-مزایا-و-معایب-کلاس-های-آنلاین-کنکور-3588

مزایای کلاس های آنلاین کنکور

سازگار با محیط زیست

یکی از بزرگترین مزایای کلاس های آنلاین کنکور تاثیری است که بر محیط زیست می گذارد. آزمون های قلم و کاغذ به کاغذ زیادی برای چاپ برگه های پرسش و پاسخ نیاز دارند. همچنین به دلیل خطاهای چاپی یا تخمین بیش از حد اعداد یادگیرنده، ضایعات زیادی وجود دارد، کلاس های آنلاین کنکور دوستدار محیط زیست هستند.

شما می توانید برای اطلاع از کلاس های آنلاین رایگان کنکور به این لینک مراجعه کنید.

در هزینه ها صرفه جویی می کند

کلاس آنلاین کنکور نیز از طرق مختلف در هزینه شما صرفه جویی می کند. از آنجایی که همه چیز آنلاین است، هیچ هزینه چاپ و هزینه اضافی نیاز نیست.  شما همچنین در هزینه های مربوط به امکانات امتحانی و پرداخت هزینه به تسهیلگران و ناظران برای نظارت صرفه جویی می کنید. کلاس های آنلاین به هزینه هایی مانند مدیریت، سیستم های توزیع ایمیل، جستجوی آنلاین و پشتیبانی فناوری اطلاعات نیاز دارند، اما به طور چشمگیری این هزینه ها کمتر از کلاس های حضوری هستند.

تصویر-مزایا-و-معایب-کلاس-های-آنلاین-کنکور-3545

صرفه جویی در زمان

کلاس های آنلاین یک صرفه جویی بزرگ در زمان هستند. با حذف زمان سفر به محل کلاس و سپس انتظار برای تشکیل کلاس، در وقت دانش‌آموزان نیز صرفه‌جویی می‌ شود.

کلاس آنلاین کنکور متصل به فناوری است.

در گذشته، هرچه تعداد افرادی که در کلاس شرکت می ‌کردند بیشتر باشد، چالش بزرگ ‌تر برای تسهیل آن بود. کلاس های آنلاین کنکور مقیاس گذاری آن را بسیار آسان می کند.

اگر به دنبال بهترین روش مطالعه در دنیا هستید همین حالا از این لینک دیدن کنید. 

راحت است

یکی از بزرگترین مزیت های کلاس های آنلاین کنکور، فاکتور راحتی است. دانش‌آموزان می‌توانند زمان‌های کلاس هایی که برایشان مناسب ‌تر هستند را انتخاب کنند. تقریباً از هر کجا می توانند این کار را انجام دهند و بدون محدودیت وارد کلاس شوند و به اطلاعات و جزوات استاد دسترسی داشته باشند.

معایب کلاس های آنلاین کنکور

چالش های تکنولوژی

در حالی که جنبه فنی کلاس های آنلاین یک مزیت بزرگ است، می تواند چالش هایی نیز ایجاد کند. انتقال از قلم و کاغذ سنتی به آنلاین ممکن است برای برخی، به ویژه افراد در سنین بالاتر، که سواد کامپیوتری ندارند، دشوار باشد.

مشکلات زیرساختی

یکی از بزرگترین موانع کلاس های آنلاین، دسترسی به فناوری، از جمله رایانهتبلت ویا اتصال پایدار به اینترنت است. این جنبه از کلاس های آنلاین می تواند به ویژه برای دانش آموزان در مناطق روستایی چالش برانگیز باشد. چالش‌های زیرساختی می ‌تواند بسیاری از مزایای کلاس های آنلاین مانند هزینه و راحتی را نفی کند.

آزمون های آنلاین، مستعد تقلب هستند!

مهم نیست که آزمون در چه بستری برگزار می شود، چه آنلاین باشد و چه قلم و کاغذ سنتی، همیشه تقلب وجود خواهد داشت. با این حال، امتحانات آنلاین می تواند به ویژه در برابر تقلب آسیب پذیر باشد، مانند اشتراک گذاری صفحه نمایش با سایر شرکت کنندگان در آزمون، انجام جستجوهای آنلاین در طول امتحان، یا وصل کردن یک درایو خارجی با پاسخ. همچنین این احتمال وجود دارد که دانش‌آموزانی که قبلاً امتحان داده‌اند، پاسخ‌هایشان را با کسانی که هنوز از آن ها امتحان نگرفته اند به اشتراک بگذارند.

پروژه های گروهی، ارزیابی های مشارکتی، و آزمون های حرفه ای

همه امتحانات پرسش و پاسخ ساده نیستند. برخی از دوره ها نیاز به ارزیابی پروژه های مشارکتی یا گروهی یا ارزیابی از طریق یک آزمون حرفه ای دارند که نمی توان به صورت آنلاین شرکت کرد. این نوع امتحانات نیاز به ارزیابی ذهنی شخصی دارند، چیزی که امتحانات آنلاین نمی توانند ارائه دهند.

هر نوع سیستم آموزشی دارای مزایا و معایبی است و هر دانش آموز باید سیستم های مختلف را ارزیابی کند تا ببیند کدامیک نیازهای خاص آنها را بهتر برآورده می کند.

اما در آخر باید گفت، کلاس های آنلاین مزایای زیادی دارند و با پیشرفت تکنولوژی، این مزایا همچنان در حال رشد هستند

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها