فهرست مطالب

آموزش شیمی دوازدهم

شیمی دوازدهم یکی از مباحث و پایه های مهم در شیمی است که معمولا دانش آموزان به دنبال آموزش مفهومی شیمی دوازدهم هستند، تا بتوانند بر تست های شیمی دوازدهم تسلط پیدا کنند تا بتوانند در کنکور موفق شوند.

ثبت نام در کلاس آنلاین شیمی دوازدهم یکی از موثر ترین و البته بهترین راهکار ها برای تسلط بر شیمی است. در کلاس آنلاین شیمی دوازدهم تمام مباحث همچون کلاس های حضوری مورد بررسی قرار می گیرد تا فرد بتواند تمام مفاهیم شیمی دوازدهم را درک کند.

اگر شما هم برای آموزش شیمی دوازدهم به دنبال شرکت در بهترین کلاس آنلاین شیمی دوازدهم هستید، کارنامه خرد انتخاب خوبی است. این موسسه توسط استاده مهدی باباخانی یکی از بهترین دبیران فیزیک ایران، به همین دلیل استاد مهدی باباخانی بر این اصل توجه ای ویژه داشته اند تا بتوانند با کمک بهترین دبیران شیمی ایران، آموزش شیمی دوازدهم برای دانش آموزان داشته باشند. اگر شما به دنبال بهترین کلاس آنلاین شیمی دوازدهم هستید با کارشناسان کارنامه خرد جهت آموزش آنلاین شیمی دوازدهم تماس بگیرید.

آموزش شیمی دوازدهم

چگونه در شیمی درصد بالایی کسب کنیم؟

شیمی نیز مانند سایر رشته های سنگین ریاضی در علوم، موضوعی است که تسلط بر آن نیازمند تلاش و کوشش سخت است. شیمی مستلزم معادلات، فرمول ها و نمودارها است. برخی از این موارد ممکن است نیاز به حفظ شدن داشته باشند. در حالی که برخی دیگر نیاز به درک پیچیده ای از ساختارهای شیمیایی و معادلات ریاضی دارند. برای برتری در شیمی، باید عادات مطالعه خوب را تمرین کنید و در طول کلاس آنلاین شیمی دوازدهم به حل تست های بیشتر عادت کنید. شیمی نیاز به صبر، اشتیاق و از همه مهمتر رابطه خوب با موضوع دارد.

تصویر-آموزش-شیمی-دوازدهم-9768

راه های آموزش شیمی دوازدهم

یادگیری در کلاس

مقوله شیمی دوازدهم را که در حال مطالعه آن هستید درک کنید. مطالعه شیمی به طور کلی به پنج دسته کلی تقسیم می شود که هر کدام دارای زیرشاخه های خاص و روش های مطالعه منحصر به فرد خود هستند. اگر درک کنید که در چه زمینه وسیعی از شیمی مطالعه می‌کنید و آموزش شیمی دوازدهم به چه معناست، مستقر و آماده خواهید بود تا ویژگی‌های این رشته را بیاموزید. این پنج دسته عبارتند از:

شیمی معدنی: مطالعه ساختارها و ترکیبات مواد ساخته شده از همه عناصر به جز کربن.

شیمی آلی: مطالعه ترکیب کربن.

شیمی فیزیکی: استفاده از روش های مبتنی بر ریاضیات برای حل مسئله های شیمی دوازدهم.

شیمی تجزیه: ترکیبات شیمیایی را به صورت کمی و کیفی تجزیه و تحلیل می کند.

بیوشیمی (یا شیمی فیزیولوژیکی): مطالعه واکنش های شیمیایی در سلول های زنده و ساختارهای شیمیایی مواد زنده.

مطالعه قبل از شروع کلاس شیمی دوازدهم

قبل از رفتن به کلاس مطالب شیمی تعیین شده را بخوانید. این باعث افزایش آشنایی شما با مطالب می شود و خود کلاس به جای طرح سوال، سوالاتی را که هنگام خواندن مطالب مطرح می شود، روشن می کند. خواندن مطالب، مانند فصل‌های کتاب و مطالعه‌ای که در کلاس پوشش داده می‌شود، شما را از قبل با موضوع آشنا می‌کند.

در کلاس به معلم شیمی خود گوش دهید

این روش به یادگیری آسان‌تر و بهترین آموزش شیمی دوازدهم کمک کند، زیرا بهترین دبیران شیمی کنکور برای شفاف‌سازی و توضیح اطلاعات در کلاس آنلاین کنکور موسسه کارنامه خرد فعالیت دارند.

این زمان را بدیهی ندانید، بلکه فعالانه روی درک هر نکته ای که دبیر شیمی شما می گوید تمرکز کنید.

به طور منظم در کلاس شرکت کنید

هر چقدر هم که این امر پیش پا افتاده باشد، حضور منظم تضمین می کند که توضیح موضوعات جدید را از دست ندهید. همگام شدن با درس های کلاس آسان تر از پیگیری است.

سوال بپرس

 اگر در مورد هر نکته، معادله یا موضوعی در طول آموزش شیمی دوازدهم سردرگم هستید، در بیان نگرانی های خود در کلاس تردید نکنید. هیچ سوالی برای پرسیدن آنقدر کوچک نیست. اگر در مورد نکته ای در کلاس آنلاین کنکور گیج شده اید، به احتمال زیاد سایر دانش آموزان نیز چنین هستند.

یادداشت برداری کنید

مقدار زیادی یادداشت بردارید، شما می توانید این را به عنوان نوشتن خلاصه از کلاس آنلاین شیمی دوازدهم در نظر بگیرید: معلم در مورد چه چیزی سخنرانی کرد. چه موضوعات یا معادلات جدیدی معرفی شدند. چه سوالات مرتبطی پرسیده شد و چگونه آنها پاسخ دادند؟

این امر به ویژه در آموزش شیمی دوازدهم بسیار مهم است. مفاهیم و معادلات جدید بر روی آن‌هایی ساخته می‌شوند که قبلاً پوشش داده‌ شده اند، بنابراین مهم است که ایده‌های شیمی را درک کنید. نوشتن این موارد در یادداشت های خود به شما کمک می کند تا آن ها  را به خاطر بسپارید.

مشخص کردن نکات مهمی که مربی شما در یک دوره کلاسی ارائه کرده است به شما در درک موضوعات و ایده های کلیدی کمک می کند.

یادداشت های خود را از کلاس مرور کنید. شما همچنین می توانید یادداشت ها را در حین کار روی تکالیف خود پس از یک کلاس آنلاین شیمی مرور کنید. بهتر است یادداشت های خود را بلافاصله بعد از کلاس مرور کنید. اگر تا آخر هفته صبر کنید، ممکن است برخی از مطالب را فراموش کرده باشید.

عادات خوب تست زنی شیمی

متن را دوبار بخوانید. قبل از اینکه به حل تست های شیمی بپردازید، فصل های کتاب درسی را که در کلاس به آنها پرداخته شده است را دوباره بخوانید. این امر درک شما را از مطالب مستحکم می کند و در زمان شما برای حل مشکلات صرفه جویی می کند.

هنگام مشکلات کاری، از مراجعه به پاسخنامه خودداری کنید، مگر اینکه کاملاً گیج شده باشید. تا آنجا که ممکن است مشکلات خود را به تنهایی حل کنید.

شیمی را هر روز مطالعه کنید تا تا حد امکان اطلاعات خود را حفظ کنید. اگر شیمی را دو ساعت در روز مطالعه کنید به جای 10 ساعت در یک روز ، بیشتر یاد خواهید گرفت و بازده بیشتری خواهید داشت. شما با استفاده از این راهکار ها و همزمان با آن، در کلاس آنلاین شیمی کنکور شرکت کنید، می توانید به بهترین نحو آموزش شیمی دوازدهم را داشته باشید. تنها کافی است در کلاس آنلاین کنکور موسسه کارنامه خرد شرکت کنید تا در شیمی دوازدهم موفق شوید.

 

 

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها