در سلسله مقالاتی برآنیم تا راهنمای برگزاری کلاس های آنلاین را جهت استفاده همکاران و اساتید گرامی حضورتان تقدیم نمایم

در بخش نخست به بررسی تن صدا و لحن اساتید هنگام تدریس آنلاین خواهیم پرداخت.

چند دلیل وجود دارد که ممکن است صدای شما به عنوان یک استاد در پایان یک روز کلاس کنکور آنلاین   دچار گرفتگی یا خستگی شود

1. در کلاس کنکور آنلاین ممکن است بیش از حد نیاز انرژی صوتی مصرف کنید

بسیار محتمل است که عامل اصلی خستگی صوتی ناشی از آموزش کلاس کنکور  ناشی از تمایل به جبران بیش از حد باشد.

در یک محیط رو در رو، شما نه تنها به ارتباط کلامی بلکه به حضور فیزیکی خود در اتاق متکی هستید. شما می توانید با یک اشاره یا حتی یک نگاه به دانش آموزان سیگنال دهید.

آموزش کلاس کنکور آنلاین رایگان یا غیر رایگان  کاملاً متفاوت است زیرا حضور فیزیکی حذف شده و مرزی بین شما و زبان آموز وجود دارد. ممکن است در تلاش برای “دسترسی” به دانش‌آموزان و ارتباط با آنها از طریق رسانه جدید کنفرانس ویدئویی، با صدای خود جبران کنید.

این به نوبه خود فشار بیشتری بر صدای شما وارد می کند زیرا سعی می کنید بلندتر یا متحرک تر از حالت عادی در یک محیط رو در رو باشید.

یکی از معلمان به من گفت که او احساس می‌کند کلاس‌های کلاس کنکور آنلاین رایگان یا غیر رایگان  او «به‌اندازه خوب» نیستند، بنابراین سعی می‌کند با خوش‌بین بودن و متحرک بودن، ناامنی‌هایش را پنهان کند. تنها چند روز طول کشید تا صدای او دقیقاً احساس او را نشان دهد – او خودش را خسته کرده بود و به سختی صدایی از او باقی مانده بود.

نکات:

چالش این است که اعتماد کنید در حالی که تدریس شما در زمان ارائه کلاس کنکور آنلاین رایگان یا غیر رایگان  متفاوت است، شما معلم خوبی باقی می‌مانید! دانش آموزان نیز در حال سازگاری با محیط جدید هستند. به یاد داشته باشید که کمتر، بیشتر است، اعتماد کنید که انرژی و درس های شما به دست دانش آموزان خواهد رسید.

همچنین، از دوربین استفاده کنید – آزمایش کنید که چگونه حالت چهره شما می تواند کاری را که زبان بدن شما معمولاً در کلاس انجام می دهد انجام دهد.

2. ممکن است بلندتر از آنچه لازم است صحبت کنید

 چه از لپ تاپ یا رایانه رومیزی استفاده می کنید، اکثر میکروفون های داخلی این روزها بسیار مؤثر هستند. اگرچه ممکن است وظیفه ضبط یک مصاحبه یا پادکست را نداشته باشد، مگر اینکه میکروفون داخلی شما آسیب دیده باشد یا چند متر دورتر ایستاده باشید، می توانید به خوبی کار کند و به آن اعتماد کنید.

این بدان معنا نیست که شما نیازی به صحبت واضح ندارید! مثل همیشه، یک میکروفون تنها کاری را که یک بلندگو در حال حاضر انجام می دهد، دریافت می کند. همیشه برای محیط های دیجیتالی به جای حجم، بر وضوح تاکید کنید.

همچنین لازم نیست کل اتاق نشیمن، خانه یا آپارتمان خود را با صدای خود پر کنید. با صحبت کردن با میکروفون یا صفحه نمایش خود با گروه مقابلتان صحبت کنید، اما تصور نکنید که برای اینکه صدای شما را بشنوند باید صدایتان بلندتر باشد. مگر اینکه آنها چیز دیگری به شما بگویند، فرض کنید که آنها می توانند صدای شما را خوب بشنوند و نیازی به تلاش اضافی برای بلند کردن صدا یا افزایش صدای خود ندارید.

نکات:

اگر در مورد کیفیت صدای خود شک دارید، از دانش آموزان خود بخواهید که بازخورد خود را در مورد اینکه آیا می توانند صدای شما را بشنوند یا نه، بپرسید. این به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا باید وضوح یا میزان صدا را شماره گیری کنید.

توجه داشته باشید که شنیدن و قابل فهم بودن دو چیز متفاوت هستند. اگر دانش‌آموزان شما می‌گویند که نمی‌توانند صدای شما را بشنوند، با واضح‌تر صحبت کردن بازی کنید (شما می‌توانید تصور کنید که ما صامت‌های شما را شماره‌گیری می‌کنیم یا انرژی بیشتری در بیانگرهایتان می‌گذاریم). اگر افزایش وضوح تجربه آنها را تغییر ندهد، ممکن است به جای قابل فهم بودن، یک مشکل شنیداری باشد.

همچنین ممکن است بخواهید از هدست استفاده کنید. من هدست‌ها را برای کنفرانس ویدیویی عالی می‌دانم زیرا می‌دانم میکروفون درست جلوی دهانم است، به علاوه می‌توانم صدای دانش‌آموزان را واضح‌تر بشنوم و می‌توانم آزادانه ژست‌ها را انجام دهم! من و همکارانمان هدست‌های مورد علاقه‌مان را در حال حاضر هدست‌های بی‌سیم لاجیتک H800 (برای بلوتوث) و Corsair HS45 کار کرده‌ایم ، اما شما حتی می‌توانید چیزی به سادگی هدست لاجیتک H110 استریو را انتخاب کنید .

اگر یک میکروفون دسکتاپ را ترجیح می دهید، Rode NTUSB ارزش پولی بالایی دارد – همراه با پایه رومیزی است و مستقیماً به رایانه شما وصل می شود. میکروفون خازنی Rode NT1A نیز در صورتی که رابط صوتی و پایه میکروفون آماده داشته باشید، مورد علاقه مردم است و یک گزینه عالی است.

3. ممکن است بیشتر از صدای خود در استودیو یا کلاس درس استفاده کنید

در تلاش برای اطمینان از واضح بودن دستورالعمل‌ها و درگیر بودن دانش‌آموزان، می‌توانید بیش از آنچه در محیط رو در رو صحبت می‌کنید صحبت کنید.

بسیاری از همکاران من در حرفه صدا در مورد اهمیت وضوح آموزش هنگام تدریس کلاس کنکور آنلاین رایگان یا غیر رایگان  اظهار نظر کرده اند. توافق به اتفاق آرا وجود دارد که دستورالعمل‌های ما باید دقیق و عمدی باشد. وضوح آموزش لزوماً به معنای ارائه جزئیات بیشتر یا صحبت طولانی تر نیست، بلکه می تواند به معنای یافتن ساده ترین راه برای بیان آنچه باید گفته شود.

این امر احتمال سردرگمی را کاهش می دهد که خود منجر به ناامیدی، آزار یا ناراحتی دانش آموزان می شود. دستورالعمل های گیج کننده همچنین بار صوتی معلم را افزایش می دهد، زیرا ناگهان چیزی بیش از حد معمول توضیح می دهید.

مهم‌تر از همه، دستورالعمل‌های واضح درس را برای دانش‌آموزان آسان‌تر می‌کند (که به اندازه معلمان خود خستگی زوم را تجربه می‌کنند). این فشار را از آن‌ها می‌گیرد که مجبورند اطلاعاتی را که از طریق رسانه‌ای متفاوت از آنچه که قبلاً به آن‌ها ارائه می‌شود، تجزیه کنند.

نکات:

ساده ترین، واضح ترین و مستقیم ترین راه را برای ارائه یک دستورالعمل یا توضیح مفهومی به دانش آموزان بیابید. به جای پرسه زدن و ترسیم توضیحات خود، مکث کنید و به آنها فضایی بدهید تا سؤال بپرسند.

به یاد داشته باشید که دانش آموزان نیز با این محیط آموزشی جدید آشنا می شوند. آنها به فضایی برای درک اطلاعات و دریافت دستورالعمل ها نیاز دارند

4. در برابر وسوسه پر کردن هر سکوت با صدای خود مقاومت کنید

سکوت در کلاس کلاس کنکور آنلاین رایگان یا غیر رایگان  می تواند باعث شود که احساس کنید درس در حال پایان نیست، دانش آموزان تمرکز خود را از دست می دهند یا حواس مردم پرت می شود. اما شاید این لحظات سکوت همان لحظه های بینابینی باشد که خود را در هر کلاس حضوری نشان می دهد – فقط اکنون آنها با پچ پچ دانش آموزان یا سر و صدای پس زمینه پر نشده اند؟

در یک محیط کلاس کنکور آنلاین رایگان یا غیر رایگان ، سر و صدای پس زمینه مدرسه یا دانشگاه ناپدید می شود و سکوت می تواند طاقت فرسا باشد. فضایی که به دانش‌آموزان برای درک مفاهیم، ​​پاسخ به دستورالعمل‌ها یا تکمیل کارشان می‌دهید بسیار مهم است – نه تنها برای یادگیری آن‌ها، بلکه برای حفظ صدای شما (و احتمالاً رفاه شما!).

نکات:

من برخی از معلمان را می شناسم که از تکنیک پومودورو استفاده می کنند – 25 دقیقه تدریس می کنند، سپس به دانش آموزان 5 دقیقه استراحت می دهند، بنابراین 25 دقیقه روشن و 5 دقیقه خاموش است. می‌توانید از دانش‌آموزان دعوت کنید تا در وقفه‌های کوتاهی مانند این، موسیقی بسازند، یا می‌توانید موسیقی پخش کنید و دانش‌آموزان آن را بشنوند. موسیقی یا بدون موسیقی، هر نوع استراحت در کلاس فرصتی برای ساختن در لحظات استراحت آوازی است.

شما همچنین می توانید سکوت را در آغوش بگیرید! به جای مسابقه دادن برای پر کردن هر جیب سکوت با دستورات خود یا صحبت کردن، با سکوت آشنا (و راحت) شوید. این قطعاً هنگام تدریس کلاس کنکور آنلاین رایگان یا غیر رایگان  چالش برانگیز است، زیرا می دانم که بسیاری از معلمان احساس می کنند که نیاز دارند هر لحظه کوچک کلاس را پر کنند تا دانش آموزان را درگیر خود نگه دارند. بهترین راه حل احتمالاً بررسی و ایجاد تعادل است.

5. نگاهی به تنظیمات کار از خانه خود بیندازید و بررسی کنید که از استفاده مؤثر از صدا پشتیبانی می کند

یکی از معلمان آواز هفته گذشته به من گفت که در هفته اول تدریس کلاس کنکور آنلاین رایگان یا غیر رایگان  گردن خود را زخمی کرده است زیرا اصرار داشت لپ تاپ خود را بالای پیانوی خود قرار دهد زیرا نمی خواست چانه دوتایی داشته باشد.

چیزهای کمی وجود دارد که دلهره آورتر از این است که تمام روز، هر روز، روز به روز خود را جلوی دوربین ببینید. جای تعجب نیست که برخی از معلمان به جای ارگونومیک ترین تنظیمات، جذاب ترین زاویه دوربین را انتخاب کرده اند!

او به سرعت متوجه شد که نگرانی او در مورد چانه دوتایی چقدر مضحک است، اما تنها پس از اینکه گردنش را زخمی کرد و متعجب شد که چرا صدایش اینقدر خسته و خش است.

هنگامی که صحبت از استفاده موثر و مؤثر از صدای شما می شود، همسویی و نفس کلیدی است.

در یک کلاس درس یا استودیو احتمالاً ایستاده اید و به احتمال زیاد کمی در حال حرکت هستید. ممکن است همیشه هنگام ایستادن بهترین حالت را نداشته باشید، اما حداقل روی لپ‌تاپ خم نشده‌اید یا پشت میز خمیده باشید.

وقتی از خانه کار می‌کنید، ممکن است پشت میز یا میز نشسته باشید و کلاس‌ها را روی صفحه‌ای ارائه دهید که از شما می‌خواهد به آن خیره شوید یا به آن خم شوید. ترجیحاً دوربین شما در ارتفاع سر باشد تا بتوانید سر و گردن خود را در یک راستا نگه دارید. اگر سر و گردن شما تعادل نداشته باشد، فشار بیشتری بر گردن و شانه‌های شما وارد می‌کند، تنفس شما را محدود می‌کند و ارتباط شما را از استفاده عملکردی صدایتان قطع می‌کند.

نکات:

تعادل بین زاویه دوربین و نوری را که می توانید با آن کنار بیایید، پیدا کنید و ترتیب خود را در اولویت قرار دهید تا گردن خود را به سمت جلو کشیده یا در ستون فقرات خود خم نکنید.

هر لحظه ای که می توانید در روز بسازید که به شما امکان می دهد گردن یا شانه های خود را بکشید نیز مفید خواهد بود.

اگر معمولاً هنگام تدریس بین ایستادن و نشستن پیش می روید، سعی کنید در کلاس های کلاس کنکور آنلاین رایگان یا غیر رایگان  خود تنوع یکسانی داشته باشید.

6. مطمئن شوید که نفس می کشید

یکی از همکاران من از نیویورک اخیراً اظهار داشت که در سفر به سوپرمارکت، در هوا احساس تنش کرد، و به اطراف نگاه کرد و مشاهده کرد که همه نفس خود را حبس کرده اند (چشم آموزش دیده معلم صدا می تواند به سرعت متوجه شود که مردم کم عمق نفس می کشند. یا حبس نفس).

این پدیده حبس نفس در طول همه‌گیری در مقاله دیوید مار در گاردین نیز مشاهده شد، روزی ما داستان‌هایی از ویروس خواهیم گفت، زمانی که نفس خود را از عبور از مردم در خیابان حبس می‌کردیم .

متأسفانه، در استرالیا، پس از گذراندن تابستانی که به دلیل دود آتش‌سوزی از هوا می‌ترسیدیم، اکنون به دلیل ویروس از هوا می‌ترسیم.

در پیاده‌روی‌های صبحگاهی‌ام در باغ‌های کارلتون و در سفر به سوپرمارکت، اغلب نفسم را حبس می‌کنم، و در حالی که از انگیزه‌ام برای زنده ماندن تشکر می‌کنم، به خودم یادآوری می‌کنم که وقتی دوباره به فضای تدریسم برگشتم، دوباره به نفسم متصل شوم ( با نام مستعار اتاق نشیمن من).

مهم است که اذعان کنیم که ما نه تنها به آموزش کلاس کنکور آنلاین رایگان یا غیر رایگان  روی می آوریم، بلکه در بحبوحه یک بیماری همه گیر جهانی که با طیف وسیعی از خواسته های خود همراه است، این کار را انجام می دهیم. شما نه تنها آموزش کلاس کنکور آنلاین رایگان یا غیر رایگان  را یاد می گیرید، بلکه آنچه را که در جهان، در موسسه، خانواده و با دانش آموزانتان اتفاق می افتد نیز پردازش می کنید – همه اینها به عنوان یک نگرانی منحصر به فرد می تواند باعث ایجاد انحراف و قطع تنفس شما شود.

چه ایستاده و چه نشسته آموزش دهید، قبل از تدریس یک لحظه نفس خود را چک کنید. می توانید یک دست را در اطراف سطح ناف خود قرار دهید و روی تنفس تمرکز کنید که شکم شما را به سمت بیرون به سمت دست شما حرکت می دهد و با بیرون آمدن نفس دست شما به سمت ستون فقرات حرکت می کند.

کم و آرام. این تمام چیزی است که باید به خاطر بسپارید.

اگر بتوانید قبل از کلاس از این لحظه استفاده کنید و نفس خود را متمرکز کنید، به احتمال زیاد در هنگام تدریس از پشتیبانی خوب تنفسی استفاده خواهید کرد.

من علاقه مند خواهم بود بدانم هفته آینده آموزش کلاس کنکور آنلاین رایگان یا غیر رایگان  شما چگونه پیش می رود و آیا این نکات تفاوتی ایجاد کرده است یا خیر!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زنده