یادگیری آنلاین در دوران معاصر، به‌ویژه در طول همه‌گیری کروناوایرووس که منجر به تغییر آموزش سنتی در کلاسهای کنکور شده است، اهمیت زیادی پیدا کرده است.

در موسسه کارنامه خرد،کلاس ها با دبیران برند ایران، هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری بسته به انتخاب شما برگزار میگردد

مراحل ثبت نام کلاسهای کارنامه خرد:

1-تماس با مرکز ثبت نام کارنامه خرد به شماره 02126401062  و استعلام قیمت  و جدیدترین تخفیفات و تایم برگزاری کلاس ها

2-دریافت شماره حساب/کارت از همکاران ما و پرداخت شهریه کلاس ها

3-ارسال فیش واریزی به واتساپ موسسه به شماره 09107680995

4- ارسال تاییده به واتساپ شما و ارسال جزوات و گذرواژه پنل کاربری از طرف همکاران ما برای شما و عضویت شما در گروه های رفع اشکال

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام کلاس ها با شماره 02126401062   تماس حاصل فرمایید

ثبت نام کارنامه خرد

دستورالعمل ثبت نام کارنامه خرد

 مربیان و سیاست گذاران تمرکز خود را به یادگیری از راه دور در کلاس کنکور آنلاین به عنوان راهی برای ارائه محتوا و دستورالعمل معطوف کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان به تحصیلات خود برای سال تحصیلی جدید ادامه می دهند.

با این حال، در حالی که تغییر از یادگیری نهادینه شده به یادگیری آنلاین  در کلاس کنکور آنلاین تنها جایگزین در این دوران چالش برانگیز است، مهم است که بدانیم چگونه این تغییر بر گروه‌های مختلف دانش‌آموزی، به‌ویژه بر اساس پس‌زمینه‌های اجتماعی-اقتصادی آنها، تأثیر می‌گذارد. ادبیات موجود نشان می‌دهد که دانش‌آموزان با پیشینه‌های کم درآمد تحت تأثیر آموزش از راه دور در کلاس کنکور آنلاین قرار می‌گیرند. این شکل از آموزش(در کلاس کنکور آنلاین )چالش های مختلفی را برای این گروه از فراگیران ایجاد می کند. از جمله عدم اتصال به اینترنت و سایر عوامل اجتماعی-اقتصادی. به طور کلی، یادگیری آنلاین تأثیرات نامطلوبی بر دانش‌آموزان با پیشینه‌های کم درآمد دارد و سؤال اساسی این است که چرا چنین نوآوری نجیب نتایج منفی در میان این گروه از یادگیرندگان دارد.

اثرات آموزش آنلاین و در کلاس کنکور آنلاین بر دانش آموزان ضعیف:

آموزش از راه دور و برگزاری کلاس در کلاس کنکور آنلاین مستلزم داشتن زیرساخت مناسب برای پشتیبانی از چنین شکلی از ارائه محتوا است. به عنوان مثال، فراگیران باید به رایانه یا سایر دستگاه‌های مرتبط و اتصال به اینترنت دسترسی داشته باشند تا یک محیط یادگیری مؤثر ایجاد کنند که با معلمان و سایر دانش‌آموزان تعامل معناداری داشته باشد.

با این حال، فقدان منابع مورد نیاز برای دسترسی به اینترنت و رایانه در کلاس کنکور آنلاین چالش بزرگی است که دانش‌آموزان با پیشینه‌های ضعیف در تلاش برای شرکت در یادگیری آنلاین با آن مواجه هستند.

 در کلاس کنکور آنلاین اتصال به اینترنت یک موضوع چند وجهی است که باید در زمینه بزرگتر وضعیت اجتماعی-اقتصادی فراگیران مورد توجه قرار گیرد. برای مثال، برای اکثر مردم، اصطلاح «اتصال به اینترنت» به این معناست که آیا دانش‌آموزان به رایانه‌ها دسترسی دارند یا نه، در چیزی که معمولاً به آن شکاف دیجیتالی می‌گویند. به گفته کارشناسان، «بر خلاف آنچه بسیاری معتقدند، همه دانش‌آموزان رایانه‌های خانگی با اتصال به اینترنت ندارند. برخی از دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی دارند، فقط یک اتصال تلفنی دارند» بنابراین، بدون دسترسی به رایانه های خانگی و اتصال به اینترنت لازم، بعید است که دانش آموزان با پیشینه های ضعیف از مزایای بسیاری مرتبط با یادگیری آنلاین بهره مند شوند.

برای برگزاری کلاس کنکور آنلاین با این حال، منتقدان با این ادعا که هزینه داشتن یک کامپیوتر و دسترسی به اتصال اینترنتی قابل اعتماد به طور قابل توجهی در دوران مدرن کاهش یافته است، مخالف این موضع هستند، و بنابراین اکثر دانش‌آموزان بدون توجه به پیشینه اجتماعی-اقتصادی‌شان باید به آسانی برای آموزش از راه دور برای کلاس کنکور آنلاین مجهز شوند.

علاوه بر این، مدارس دولتی که برنامه‌های آنلاین در کلاس کنکور آنلاین ارائه می‌دهند، این مسئولیت را دارند که اطمینان حاصل کنند که دانش‌آموزان از ابزارهای مناسب از نظر دسترسی به رایانه و پهنای باند لازم برای مشارکت معنادار در این شکل از یادگیری برخوردار هستند. با این حال، این مقدمات اشتباه هستند زیرا، همانطور که کارشناسان میگویند. فرض کنید، «فرض این که همه دانش‌آموزان یک اتصال اینترنت خانگی پرسرعت دارند، یک افسانه رایج در مورد دانش‌آموزان است». بنابراین، دانش‌آموزان با پیشینه‌های ضعیف تحت تأثیر آموزش از راه دور در کلاس کنکور آنلاین قرار می‌گیرند. به دلیل فقدان ابزار لازم برای چنین شکلی از یادگیری. به این ترتیب، عدم مشارکت در یادگیری آنلاین، به‌ویژه در زمان تعطیلی فعلی مدارس به دلیل همه‌گیری کروناویروس ، نشان می‌دهد که این دانش‌آموزان از همسالان خود که در حال حاضر بدون وقفه به یادگیری خود ادامه می‌دهند، عقب می‌مانند، و در نتیجه نابرابری را در سراسر کل کشور ایجاد می‌کند. سیستم آموزشی، همانطور که در ادامه بحث خواهد شد.

یادگیری در کلاس کنکور آنلاین برای دانش‌آموزان با پیشینه‌های کم درآمد، حتی در آموزش سنتی نهادینه شده، یک چالش بوده است. مطالعه‌ای توسط مرکز ملی آمار آموزش  نشان داد که درصد کمتری از دانش‌آموزان پایین (وضعیت اجتماعی-اقتصادی) نسبت به دانش‌آموزان متوسط ​​«تا سال 2022 به مدرک لیسانس یا بالاتر (18 در مقابل 30 درصد) رسیده‌اند. برای هر دو گروه کمتر از درصد دانش‌آموزان با سطح مالی بالا بود که بالاترین سطح تحصیلات آنها لیسانس یا بالاتر بود

 به این ترتیب، می توان انتظار داشت که آموزش آنلاین در کلاس کنکور آنلاین شکاف نابرابری در دسترسی به آموزش را در میان دانش آموزان با پیشینه های ضعیف پر کند. با این حال، این وضعیت نابرابری از نظر پیشرفت تحصیلی با درک اینکه دانش‌آموزان با پیشینه‌های ضعیف به دلیل وضعیت اجتماعی-اقتصادی خود درگیر یادگیری آنلاین نیستند، تشدید می‌شود. بنابراین، کافی است استدلال کنیم که یادگیری آنلاین فرهنگ نابرابری را در آموزش تثبیت می کند، به طوری که دانش آموزان با پیشینه های کم درآمد به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار می گیرند. در کلاس کنکور آنلاین مشکل اساسی که در این بحث برجسته شده است این است که این دانش آموزان به شدت به آموزش به عنوان راهی برای خارج کردن خود از چرخه فقری که خانواده های آنها را برای نسل ها تحت تاثیر قرار داده است، نیاز دارند. به این ترتیب در کلاس کنکور آنلاین ، به جای اینکه آموزش آنلاین دسترسی به یادگیری را تسهیل کند، به یک مانع تبدیل می شود. به موجب آن دانش آموزانی که از زمینه های کم درآمد هستند به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار می گیرند. مشکل اساسی که در این بحث برجسته شده است این است که این دانش آموزان به شدت به آموزش به عنوان راهی برای خارج کردن خود از چرخه فقری که خانواده های آنها را برای نسل ها تحت تاثیر قرار داده است، نیاز دارند. به این ترتیب، به جای اینکه آموزش آنلاین در کلاس کنکور آنلاین دسترسی به یادگیری را تسهیل کند، به یک مانع تبدیل می شود. به موجب آن دانش آموزانی که از زمینه های کم درآمد هستند به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار می گیرند. مشکل اساسی که در این بحث برجسته شده است این است که این دانش آموزان به شدت به آموزش به عنوان راهی برای خارج کردن خود از چرخه فقری که خانواده های آنها را برای نسل ها تحت تاثیر قرار داده است، نیاز دارند. به این ترتیب، به جای اینکه آموزش آنلاین دسترسی به یادگیری را تسهیل کند، به یک مانع تبدیل می شود.

با این حال، منتقدان استدلال می کنند که آموزش از راه دور در کلاس کنکور آنلاین شکاف های ایجاد شده توسط یادگیری نهادینه شده را با ارائه فرصت های برابر به همه دانش آموزان، صرف نظر از زمینه های اجتماعی-اقتصادی آنها، پر می کند. در کلاس کنکور آنلاین این بیانیه ظاهراً درست است زیرا چنین استدلالی عوامل بیرونی بسیاری را که بر دانش‌آموزان با پیشینه‌های ضعیف تأثیر می‌گذارند، حتی زمانی که به رایانه و اتصال اینترنتی قابل اعتماد دسترسی دارند، نادیده می‌گیرد. به عنوان مثال، به دلیل فقر، چنین دانش‌آموزانی می‌توانند مجبور به انجام مشاغل متعدد شوند که بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر می‌گذارد و احتمال ترک یادگیری را افزایش می‌دهد. مطالعه ای که توسط هودهاوگن انجام شد نشان داد که “دانش آموزانی که به طور تمام وقت در کنار تحصیل تمام وقت کار می کنند، نسبت به دانش آموزانی که به صورت نیمه وقت کوتاه کار می کنند یا اصلاً کار نمی کنند، کمتر برنامه خود را تکمیل می کنند” در کلاس کنکور آنلاین در حالی که این مطالعه با استفاده از شرکت کنندگان برگرفته از یادگیری نهادینه شده انجام شد، نتایج را می توان برای کاربرد در یادگیری آنلاین تعمیم داد. در کلاس کنکور آنلاین مسئله اساسی در اینجا، در دسترس بودن زمان برای مشارکت معنادار در فعالیت های یادگیری، صرف نظر از پلتفرم مورد استفاده است. به این ترتیب، دانش‌آموزان با پیشینه‌های ضعیف احتمالاً عملکرد ضعیفی دارند یا به دلیل کمبود وقت کافی برای مطالعه، کالج را ترک می‌کنند.

علاوه بر این، آموزش آنلاین و ثبت نام کلاس کنکور آنلاین دانش‌آموزان کم‌ درآمد را شکست می‌دهد، زیرا برای چنین شکلی از یادگیری کاملاً آماده نیستند. گزارشهای کارشناسان آموزشی جهان در سال 2023 نشان داد که دانش‌آموزان آنلاین در کلاس کنکور آنلاین «به طور قابل ملاحظه‌ای بدتر از دانش‌آموزان در همان دوره حضوری عمل کردند – آنها نمرات پایین‌تری کسب کردند، احتمال موفقیت در دوره‌های بعدی کمتر بود و احتمال ترک تحصیل بیشتر بود.» بنابراین، زمانی که دانش‌آموزانی با زمینه‌های اجتماعی-اقتصادی ضعیف در یادگیری آنلاین ثبت‌نام می‌کنند، احتمالاً شکست می‌خورند، زیرا برای چنین شکلی از یادگیری آمادگی ندارند. به گفته برکوویتز و همکاران، دانش‌آموزان با پیشینه‌های فقیر در مقایسه با همسالان خود از خانواده‌های اقتصادی-اجتماعی بالا، آمادگی ضعیفی برای مدرسه دارند. به این ترتیب، دانش‌آموزان کم‌درآمد برای ارتقای آمادگی و مهارت خود به حضور معلمان مدارس با مهارت بالا نیاز دارند. با این حال، یادگیری آنلاین  در کلاس کنکور آنلاین چنین دانش‌آموزانی را از فرصت تعامل با معلمان خود از طریق جلسات رو در رو در محیط‌های کلاسی سنتی محروم می‌کند، که مانع بزرگی برای یادگیری از راه دور مؤثر است بنابراین، این دانش‌آموزان احتمالاً شکست می‌خورند یا از همسالان خود عقب می‌مانند و این وضعیت در نهایت بر تحرک اجتماعی صعودی آنها تأثیر می‌گذارد، زیرا آنها اعتبار علمی لازم برای رقابت عادلانه در بازار کار را ندارند.

برای ثبت نام کلاس کنکور آنلاین با این وجود، طرفداران آموزش آنلاین استدلال می کنند که کلاس های مجازی برای تقلید از تنظیمات کلاس درس سنتی طراحی شده اند. بنابراین، هیچ تفاوت عمده ای بین این دو مجموعه وجود ندارد و دانش آموزان چه به صورت آنلاین و چه در محیط حضوری به همان اندازه خوب یاد می گیرند. با این حال، شواهد موجود نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در یادگیری آنلاین در کلاس کنکور آنلاین در مقایسه با همسالان خود در کلاس‌های سنتی عملکرد ضعیفی دارند. مطالعه ای توسط کارشناسان آموزشی به دنبال یافتن چگونگی عملکرد دانش آموزان در یادگیری آنلاین در جبر در مقایسه با دانش آموزان در یادگیری نهادینه شد  نتایج نشان داد که در مقایسه با “دانش آموزان در بازیابی اعتبار چهره به چهره، دانش آموزان در بازیابی اعتبار آنلاین در کلاس کنکور آنلاین گزارش دادند که درس دشوارتر است، احتمال کمتری برای بازیابی اعتبار داشتند و در پس آزمون جبر نمره پایین تری کسب کردند.

 این یافته‌ها نشان می‌دهد که دانش‌آموزان با پیش‌زمینه‌های ضعیف، که به موجب آن اکثریت برای یادگیری که مشخصه آن فقدان مهارت است، آمادگی ندارند، تحت تأثیر یادگیری آنلاین و ثبت نام کلاس کنکور آنلاین قرار می‌گیرند. چنین محیطی مشکل را تشدید می کند زیرا این یادگیرندگان به نظارت دقیق و انگیزه معلمان خود نیاز دارند که فقط در محیط های یادگیری حضوری می تواند مؤثر باشد.

نتیجه

این مقاله اثرات منفی یادگیری آنلاین و ثبت نام کلاس کنکور آنلاین را بر دانش‌آموزان با زمینه‌های کم درآمد نشان داده است. در حالی که این شکل از یادگیری فرصت های جدیدی را برای فراگیران فراهم می کند تا تحصیلات خود را بدون توجه به موقعیت مکانی پیش ببرند، موانع نامطلوب متعددی برای آموزش موثر، به ویژه در زمینه دانش آموزان با وضعیت اجتماعی-اقتصادی ضعیف دارد. بنابراین، برای مربیان و سیاست گذاران مهم است که به این موضوع توجه کنند و به مشکلات اساسی در آموزش آنلاین در کلاس کنکور آنلاین و تأثیرات آن بر دانش آموزان با پیشینه های ضعیف رسیدگی کنند. این شکل از یادگیری مطمئناً ترجیح داده شده ترین انتخاب در آینده خواهد بود. از این رو، نیاز به طراحی آن به گونه ای است که دسترسی به آموزش را ارتقا دهد و نابرابری هایی را که دانش آموزان با پیشینه های ضعیف را تحت تأثیر قرار می دهد برطرف کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زنده